جزییات کمک هزینه سازمان امور سینمایی اعلام شد

سازمان امور سینمایی اعلام کرد: از مجموع ۳ هزار و ۶۴۵ نفر از افرادی که درسامانه فعالان سینما آسیب دیده از کرونا ثبت نام کردند، اطلاعات یک هزارو ۷۴۳ نفر تایید و مقرر شد طی دو نوبت کمک هزینه به حساب آنها واریز شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان سینمایی، از مجموع سه هزار و ۶۴۵ نفر، دو هزار و ۷۶ نفر اعلام کردند در ۳۲ صنف خانه سینما عضویت دارند که از بین آنها عضویت و نیاز یک هزار و ۸۳۲ نفر توسط خانه سینما تأیید شد.

با حذف مجموع ۱۸۷ نفر از ۴ صنف تهیه کنندگان سینما، پخش کنندگان، مدرسان سینما و سینما داران و همچنین افرادی که به عنوان کارکنان مؤسسات، کارمندان و بازنشستگان دولت و بخش‌های عمومی هستند و اضافه شدن ۹۸ نفر از سرپرستان خانوار، از کارافتادگان و بیماران خاص جمعاً حمایت از ۱۷۴۳ نفر به تأیید رسید.

اعتبار این کمک هزینه‌ها از محل تفاهم نامه سالانه سازمان سینمایی در اختیار خانه سینما قرار داده شده است تا در دو نوبت هر بار ۵۰۰ هزار تومان مستقیماً به حساب افراد واریز و گزارش آن به سازمان سینمایی ارائه می‌شود.

شایان ذکر است، پیرو مصوبه دولت در خصوص حمایت و جبران بخشی از خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا با اولویت اعضای صنوف سینمایی، سامانه ثبت اطلاعات فعالان سینما که در اثر کرونا دچار آسیب شدند به آدرس hemayat.samfaa.ir راه اندازی شد و متقاضیان از اول تا ۴ اردیبهشت ماه سال جاری فرصت داشتند تقاضاهای خود را در این سامانه ثبت کنند.

کد خبر 425175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.