پیش‌بینی مشاور رهبر انقلاب از زمان سرنگونی اسرائیل

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

قضیه فلسطین و قدس یک مسئله انسانی است

علی اکبر صالحی پیرامون اهمیت روز قدس اظهار کرد: تمامی آزادی خواهان جهان و کسانی که از فطرت پاک انسانی برخوردارهستند در قضیه فلسطین و قدس شریف اشتراک فکر و نظر دارند. قضیه فلسطین و قدس شریف قبل از اینکه یک مسئله اعتقادی باشد یک مسئله انسانی است. بطورکلی در فلسطین ظلمی روا شده همه می‌خواهند این ظلم برطرف شود و مظلوم به حق و حقوق خود برسد.

وی افزود: فکر و دل ملت‌های جهان از آمریکای لاتین تا آفریقا و آسیا همه و همه علی رغم ایجاد تمامی محدودیت‌ها و قید و بندها از سوی حاکمان کشورها با این قضیه است. روز قدس تضمین کننده راهی که حضرت امام راحل برای امت اسلامی ترسیم کرده است. این روز در وهله اول یادگاری به جا مانده از امام راحل است که هر سال اهمیت بیشتری نسبت به سال قبل پیدا می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: پیام روز قدس پیام بیداری امت اسلامی و ایستادگی در مقابل ظالمان است. نام سردار سلیمانی با قدس شریف، مقاومت، ظلم ستیزی و دستگیری از مظلوم عجین شده است.

صالحی ادامه داد: همان طوری که مردم در رسانه‌ها و مطبوعات مشاهده می‌کنند گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار از سوی مردم فلسطین مثال زدنی است. فلسطینی‌ها شهید سلیمانی را از خود می‌دانند و واقعاً جای ایشان خیلی خالی است. همان طوری که مقام معظم رهبری فرمود آزادی قدس شریف بزودی محقق خواهد شد و این یک واقعیت است.

رمزگشایی علی مطهری از علت عصبانیت نتانیاهو و پمپئو

علی مطهری نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، در پیامی تصویری اظهار کرد: امسال روز قدس در یک شرایط خاصی برگزار می‌شود و باید از فضای مجازی استفاده بیشتری بکنیم. در سایت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب شعار خیلی خوبی دیدم مبنی بر اینکه «مقاومت تا همه‌پرسی»؛ حرف خیلی منطقی و درستی است که دل‌های منصف را به سمت خود جذب می‌کند؛ یعنی همان طرحی که جمهوری اسلامی سال‌هاست مطرح کرده که همه فلسطینی‌ها از جمله آوارگان برای حکومت آینده خودشان، رأی بدهند و نوع حکومت خودشان را تعیین کنند تا سرنوشت ساکنان آنجا مشخص شود. البته دیدم که نتانیاهو و پمپئو؛ وزیر امور خارجه آمریکا از این حرف عصبانی شده‌اند که روشن و بدیهی است که عصبانی شوند، چراکه دست آنها را رو می‌کند که با دموکراسی و آنچه که ادعا می‌کنند، مخالف هستند. منطق مبارزه با رژیم صهیونیستی این است که ما نباید اشغال را به رسمیت بشناسیم؛ باید با اشغال و اشغالگر مبارزه کرد. مردم فلسطین را در سال ۱۹۴۸ به زور از سرزمین خودشان بیرون کردند و این مسئله تا امروز ادامه یافته است و روشن است که همه مردم فلسطین و مسلمانان وظیفه دارند این سرزمین اسلامی را به دنیای اسلام برگردانند. روز قدس امسال یک ویژگی دیگری هم دارد که آن هم شهادت سردار سلیمانی است که به دست آمریکا و اسرائیل به شهادت رسیدند و باید یاد ایشان را گرامی بداریم و راهشان را ادامه دهیم؛ کمترین انتقام خون این سردار رشید، آزادی فلسطین خواهد بود.

پیش‌بینی مشاور نظامی رهبر انقلاب از زمان سرنگونی اسرائیل

سردار سرلشکر سید یحیی صفوی پیرامون اهمیت روز قدس اظهار کرد: تقارن روز قدس امسال با آزادی خرمشهر عزیز در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ شاید این بشارت الهی را می‌دهد همان گونه‌ای که خون شهدای مظلوم دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد خون شهدای مدافع حرم و خون سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی راه قدس را باز خواهد کرد.

مشاور فرماندهی کل قوا گفت: ملت‌های آزاده جهان به خصوص ملت ولایتمدار و شهیدپرور ایران اسلامی در روز قدس به مقاومت ۷۲ ساله ملت مظلوم فلسطین این پیام را می‌دهد که راه آزادی قدس شریف از جهاد همه جانبه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی زیر پرچم اسلام، قرآن و رسول الله می‌گذرد. همان طوری که ملت ایران با وحدت، رهبری پیامبر گونه حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و با فداکاری رزمندگان بسیجی، ارتشی و سپاهی خرمشهر را آزاد کرد هم اکنون هم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر مسلمان بر روی این کره خاکی زندگی می‌کنند که به حول قوه الهی با همین رمز وحدت، فداکاری و داشتن یک رهبری صحیح می‌توانند تا ۲۵ سال آینده قدس شریف را از چنگال رژیم غاصب اسرائیل آزاد کنند.

وی افزود: اگر ملت‌های و کشورهای اسلامی با همین دو شعاری اصلی که فلسطینی‌های مبارزه در سرزمین‌های اشغالی سر می‌دهند یعنی القدس‌لنا (قدس برای ماست) و العوده (بازگشت) به صورت همه جانبه از این دو شعار حمایت رسانه‌ای، حمایت سیاسی در مجامع بین‌المللی و حمایت اقتصادی داشته باشند و در ضمن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی برای آزادی قدس شریف پیمان یا راهبردی را تنظیم کنند آینده‌ای کمتر از ۲۵ سالی که آقا فرمودند آثاری از این رژیم جعلی باقی نخواهد ماند.

روز قدس پیشنهاد آیت‌الله منتظری به امام خمینی (ره) بود

محمد غرضی پیرامون اهمیت روز قدس اظهار کرد: در روزهای پیش از انقلاب و ایام مبارزه، به همراه محمد آقای منتظری به مدت ۵ سال در نجف، لبنان و فلسطین بودیم و به همین دلیل آشنایی کاملی با شرایط فلسطینی‌ها داشتیم. بعد از پیروزی انقلاب در سال ۵۷، شرایط فلسطینی‌ها را به آیت‌الله منتظری شرح دادیم و ایشان هم به امام خمینی (ره) پیشنهاد دادند، آخرین جمعه ماه رمضان روز قدس نامگذاری شود که سریعاً مورد موافقت امام خمینی قرار گرفت. اینکه روز قدس را به راهپیمایی برای اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین اختصاص می‌دهیم، فقط بحث یک روز عادی که اسم مشخصی دارد، نیست. در واقع، روز قدس حلقه اتصال کشورهای اسلامی است و باعث اتحاد بیشتر آنها در سرتاسر جهان شده است.

غرضی تصریح کرد: قدس فقط مختص مسلمانان نیست و در واقع خاستگاه پیامبران اولوالعزم است. اما در شرایط فعلی نظام بین‌الملل، آزادی این مکان مقدس به دغدغه و هدف اصلی کشورهای مسلمان تبدیل شده است. همه کشورهای مسلمان با هم یک‌صدا هستند که اسرائیل باید حق تضییع شده فلسطینیان را بدهد. البته گروهی اصرار دارند هزینه‌های انجام شده در جبهه مقاومت را بی‌اثر بدانند و حتی از حیف و میل کردن بیت‌المال می‌گویند. در واقع گروهی اصرار به ناسیونالیسم دارند و فکر و ذکرشان فقط به مباحث مربوط به ملی‌گرایی منتهی می‌شود. در پاسخ به آنها باید گفت تضعیف جبهه مقاومت، موقعیت ایران در منطقه را ضعیف می‌کند و به دشمنان اجازه می‌دهد به فکر تحقق اهداف ضد ایرانی‌شان باشند.

وزیر اسبق نفت گفت: اساساً هم باید به تاریخ کشور و هویت خودمان ارزش بدهیم و هم با بررسی دقیق شرایط دیپلماسی، برای خرابکاری‌های احتمالی دشمنان چاره‌اندیشی کنیم تا آنها نتوانند به منافع و البته تمامیت ارضی ما چشم داشته باشند. روز قدس تا آزادی فلسطین و رهایی مسلمانان و منطقه از شر اسرائیل غاصب ماندگار خواهد بود و هیچ تحرکی نمی‌تواند به این اتفاق با ارزش خدشه‌ای وارد کند.

کد خبر 425166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.