نیمی از کارمندان فیس بوک در سال های آینده دورکار می‌شوند

بنیانگذار و مدیر عامل فیس بوک اعلام کرد که در حدود پنج تا ده سال، تقریبا نیمی از کارمندان این شرکت از راه دور کار خواهند کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، مارک زاکربرگ گفت که شرکت فیسبوک تجربه کار کارمندان از راه دور را در زمان شیوع کرونا موفقیت آمیز ارزیابی کرده است و در نظر دارد ظرف مدت ده سال در حدود نیمی از کارمندان به طور دائمی از خانه کار کنند. وی هشدار داد که حقوق کارمندان از راه دور ممکن است کاهش یابد.

وی توضیح داد که در مرحله اول، این شرکت مشاغل از راه دور را عمدتاً برای موقعیت مهندسین ارشد و فقط در آندسته از شهرهای ایالات متحده که دفاتر این شرکت وجود ندارد در نظر می‌گیرد.

زاکربرگ درباره حقوق این دسته از کارمندان گفت که حقوق آنها بستگی به محلی که زندگی می‌کنند دارد و این بدان معناست که اگر آنها در مکانی زندگی کنند که هزینه زندگی بسیار کمتر باشد یا هزینه کار نیز کمتر باشد، معمولاً حقوق در این مکان‌ها کمی پایین‌تر است.

وی همچنین از کارمندانی که از راه دور کار می‌کنند خواست تا قبل از اول ژانویه ۲۰۲۱ در صورت جابجایی به منطقه دیگری به این شرکت اطلاع دهند تا حقوق آنها بسته به محل جدیدشان تنظیم شود. زاکربرگ گفت: این امر از جمله برای پرداخت مالیات ضروری است و تأکید کرد که افرادی که در این مورد صادق نباشند، عواقب جدی برای آنها به همراه خواهد داشت.

کد خبر 425156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.