۱۳۰ خریدار غیرمجاز پسماند خشک در اراک شناسایی شده است

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: ۱۳۰ خریدار غیرمجاز پسماند خشک در این شهر شناسایی شده است.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا قناتی اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در این شهر و تعطیلی برخی مشاغل کاذب، تعداد زباله‌گردهای کلان شهر اراک افزایش ۲ برابری داشته، و از حدود ۵۰۰ زباله‌گرد تا قبل از شیوع ویروس کرونا به بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: فعالیت این افراد رفتاری پرخطر در راستای گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود اما به واقع ساماندهی این قشر با مشکلاتی همراه است.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: در راستای کاهش مشکلات زباله‌گردها و خطر افزایش بیماری کرونا، بحث برخورد با خریداران غیرمجاز پسماندهای خشک در دستور کار جدی قرار گرفت و افراد شناسایی شده به مقام‌های قضائی معرفی می‌شوند.

قناتی عنوان کرد: اگر برخورد قاطع با خریداران غیرمجاز پسماندهای خشک در کلان شهر اراک صورت گیرد، فعالیت زباله‌گردها نیز کاهش و یا متوقف می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۶، پسماند در زمره اموال شهرداری محسوب می‌شود و در این ماده قانونی جرایم مالی برای سرقت‌کنندگان مواد زائد شهری در نظر گرفته شده اما، در شرایط فعلی موضوع خطر جدی آن در شیوع ویروس کرونا اهمیت دارد و باید قوانین برخورد با این قشر تشدید شود.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: در کلان شهر اراک هیچ مجوزی به جز شرکت پاکزی برای خرید و فروش پسماند خشک داده نشده و فعالیت سایر افراد غیرقانونی است.

قناتی تصریح کرد: شرکت پاکزی هم‌اکنون در مناطق یک، ۲، سه، چهار و پنج شهرداری اراک فعالیت دارد و شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن پاکزی در تلفن همراه خود با این شرکت برای جمع‌آوری پسماندهای خشک ارتباط برقرار کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 425139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.