تسهیل دسترسی به بافت تاریخی گوگد

شهردار گوگد گفت: با بهره‌برداری از پروژه خیابان ارگ تاریخی به سمت امامزاده عمران بن علی(ع)، عبور و مرور شهروندان و گردشگران این بخش از بافت تاریخی شهر تسهیل می‌شود.

حسین علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای طرح آزادسازی خیابان ارگ تاریخی گوگد به سمت امامزاده عمران بن علی (ع)، اظهار کرد: حدود ۹۵ درصد از این عملیات به طول ۴۰۰ و عرض ۱۶ متر تا پایان سال ۹۸ انجام شده و پنج درصد باقیمانده از عملیات آزادسازی که قسمتی از آن در پیاده‌رو و مدخل ورودی خیابان قرار دارد، نیازمند همکاری مالکان است.

وی گفت: عملیات خاک‌برداری خیابان ارگ تاریخی گوگد به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر و عملیات خاک‌ریزی به مساحت سه هزار و ۳۰۰ متر انجام شده و آماده بیس‌ریزی است که بعد از اتمام جابجایی انشعابات شرکت‌های خدمات‌رسان، انجام خواهد شد.

شهردار گوگد افزود: جدول‌گذاری این خیابان نیز به طول یک‌هزار و ۴۰۰ متر با اختصاص اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

علی‌محمدی تصریح کرد: تاکنون با احتساب هزینه آزادسازی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث این پروژه هزینه شده است.

وی گفت: برای اتمام مراحل اجرایی و بهره‌برداری از خیابان ارگ تاریخی گوگد به سمت امامزاده عمران بن علی (ع)، به اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است.

شهردار گوگد خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، عبور و مرور شهروندان و گردشگران به ارگ تاریخی و امامزاده عمران‌بن (ع) تسهیل می‌شود.

علی‌محمدی گفت: عملیات لوله‌گذاری انشعابات گاز توسط اداره گاز به اتمام رسیده است، با شرکت‌های خدمات‌رسان آب و فاضلاب شهری، برق منطقه‌ای و مخابرات نیز مکاتبه شده تا قبل از آسفالت و پیاده‌رو سازی، عملیات جابجایی انشعابات را تکمیل کنند.

کد خبر 425072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.