دامداران حق فروش دام در حریم شهر را ندارند

مدیر واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمان از جمع‌آوری میدان دامِ بلوار امام صادق (جاده قدیم ماهان) خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا عسکری در این باره اظهار کرد: میدان دام با تجهیزات و امکانات لازم به یک کیلومتری جاده کاظم‌آباد منتقل شده است و دامداران با تبعیت از قانون، حق فروش دام در حریم شهر را ندارند.

وی با بیان اینکه دام‌فروشان علی‌رغم این‌که مکانی برای آن‌ها فراهم شده بود، به‌دلیل وجود کشتارگاه قدیم، سالیان متمادی در جاده قدیم ماهان مستقر بودند، گفت: دامداران دام‌های خود را در میدان دامی که پشت کشتارگاه قدیم وجود داشت، برای فروش نگه می‌داشتند و تا زمان فروش دام، در اتاق‌هایی در آن محل زندگی می‌کردند.

مدیر واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری با تأکید بر این‌که طبق قانون میدان دام باید حدود یک تا پنج کیلومتری کشتارگاه و خارج از محیط شهر باشد، گفت: به‌دلیل احتمال مسری بودن بیماری‌های مشترک انسان و دام و وجود مخاطرات بهداشتی برای اهالی محل، کشتارگاه از جاده قدیم ماهان به جاده کاظم‌آباد منتقل شد.

وی افزود: با توجه به منحل شدن موارد مربوط به دام و کشتار در کشتارگاه قدیم، فضایی استاندارد در محل جدید برای نگهداری گوسفندان تعبیه و آغول بندی شد.

عسکری از وجود سیستم حفاظتی و انبار علوفه در میدان دام جدید خبر داد و گفت: دامپزشک نیز در محل حضور دارد و دام‌ها را از نظر سلامت کنترل می‌کند.

مدیر واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمان با بیان اینکه دامداران به‌دلیل دور بودن از شهر، از انتقال به محل جدید امتناع می‌کردند و ترجیح می‌دادند تا در همان محل سابق بمانند، گفت: فعالیت دامداران در مسیر جاده «کرمان–ماهان» علاوه بر مشکلات بهداشتی، در معرض دید عمومی نیز قرار داشت و این اقدام به چهره شهر لطمه می‌زد.

عسکری با بیان این‌که واحد اجراییات شهرداری طی سال‌های متمادی به‌دنبال جابه‌جایی دامداران به میدان دام جدید بود، گفت: در دوره جدید مدیریت شهری تصمیم گرفتیم روی این مشکل تمرکز کرده و با جدیت کار را دنبال کنیم تا جابه‌جایی دامداران اتفاق بیفتد.

وی از برگزاری جلسه‌ای در ارتباط با این موضوع در شورای اسلامی شهر کرمان در سال گذشته خبر داد و گفت: در این جلسه مصوب شد برای پیدا کردن مکان مناسب به دامداران پنج‌ماه فرصت داده شود.

مدیر واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری افزود: در این جلسه تصمیم‌گیری شد که از دامداران تعهد گرفته شود در محل کشتار نداشته باشند و دام‌های خود را از فضای آغول بندی بیرون نیاورند.

عسکری ادامه داد: متأسفانه دامداران به تعهدات خود عمل نکردند؛ بنابراین، چندین‌بار برای آن‌ها اخطاریه صادر کردیم و از نیروی انتظامی و دادگستری نیز کمک خواستیم.

وی از پیگیری معاون دادستان برای رفع این مشکل خبر داد و با بیان این‌که هدف از این اقدامات، اجرای قانون است، گفت: با هماهنگی دستگاه قضائی، محل پلمب شد و افرادی که پشت صحنه ذی‌نفع بودند و دام‌فروشان را تحریک می‌کردند، دستگیر شدند.

مدیر واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری با اشاره به این‌که علی‌رغم اخطارهای داده شده، تعدادی از دام‌فروشان بر خلاف قانون پلمب را شکستند، گفت: درنهایت پس از پیگیری شهرداری، نیروی انتظامی و دادگستری، این افراد جابه‌جا شدند و دیگر در محل سابق مستقر نیستند.

عسکری افزود: متأسفانه دام‌ها در میدان دام، به‌صورت اصولی فروخته نمی‌شد و این به نفع خریدار دام نبود.

کد خبر 425043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.