"امید سلامتی" روی کرکره‌ فروشگاه‌ها

هنرمندان در شهر آستین ایالت تگزاس آمریکا برای القا امید به همشهریان خود آثار هنری خود را روی کرکره‌های فروشگاه‌ها به نمایش گذاشتند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه ویروس کرونا آثاری مخرب زیادی از خود در سراسر جهان به جای گذاشته است، با این حال بذر وحدت را نیز در میان مردم پرورش داده است. بسیاری از مردم در سراسر دنیا تلاش کرده‌اند به نوبه خود گامی در جهت مهار کووید -۱۹ بردارند. برخی به تولید ماسک و تجهیزات پزشکی مشغولند، گروهی نیز به فکر تهیه ملزومات برای نیازمندان هستند و این در حالی است که برخی از مردم با هم فریاد وحدت برای شکست ویروس کرونا سر می‌دهند. به عنوان مثال، شهروندان ایتالیایی در روزهای قرنطینه در بالکن‌های خانه‌های خود جمع می‌شوند و هماهنگ با هم سرود و حدت و امید می‌خوانند، برخی از آن‌ها نیز با فریادهای خود از پرسنل درمانی سپاسگزاری می‌کنند.

مؤسسه‌ای تازه تأسیس در آستین به نام "امید برای سلامت" تعداد ۴۰ نفر از هنرمندان برجسته شهر را به نمایش آثار کرونا-محور خود روی کرکره‌های فروشگاه‌های سراسر شهر دعوت کرد. این مؤسسه در نظر دارد در بحران کرونا خلاقان محلی و هنرهای آن‌ها را از نظر مالی از طریق این کمپین مورد حمایت قرار دهد.

مؤسسه امید برای سلامت از هنرمندان آستینی خواسته بود پیام امید و وحدت را به بهترین نحو ممکن در آثار هنری خود القا کنند. هنرمندان آستینی دست به دیوارنگاری زدند و نقاشی‌های با مفهوم خود را روی پنجره‌ها یا درهای فروشگاه‌هایی که به خاطر قرنطینه دوران کرونا بسته شده بودند، به نمایش گذاشتند.

تصاویر نقاشی شده ضمن اینکه زیبایی خاصی به فضای خاموش شهر بخشیده است، عابران و بازدیدکنندگان را به تأمل در مورد مفهوم نهفته در آثار دعوت و حس وحدت برای شکست کرونا را در آن‌ها تقویت می‌کند.

برخی از هنرمندان, علاوه بر طراحی تصاویر معنادار، پیام‌هایی را به صورت نوشته روی آثار هنری خود حک کرده‌اند؛ "در خانه بمانیم"، "روزهای روشنی پیش رو است"، "ما امید خود را از دست نخواهیم داد" و "این نیز بگذرد" از مهم‌ترین پیام‌های حک شده بر آثار هنری نصب شده بر دیوارهای شهر آستین است.

کد خبر 425042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.