بهسازی معابر داراب پس از اجرای طرح فاضلاب شهری

شهردار داراب گفت: پس از اجرای طرح آب و فاضلاب، بهسازی بعضی معابر شهری مانند بلوار بسیج، بلوار جمهوری، شهرک امام سجاد و محدوده مسکن مهر در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، نصرالله سلامی‌نژاد با اشاره به ناهنجاری موجود در برخی معابر سطح شهر و ضرورت بهسازی آنها اظهار کرد: از آنجا که طرح فاضلاب شهری از سوی اداره آبفا در دستور کار قرار دارد، در حال حاضر امکان بهسازی معابر نیست.

وی ادامه داد: پس از اجرای طرح آب و فاضلاب، بهسازی بلوار بسیج، بلوار جمهوری، شهرک امام سجاد و محدوده مسکن مهر در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

شهردار داراب با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی همچنین سیاست‌های تشویقی در جهت تعامل شهروندان با مجموعه شهرداری اضافه کرد: برای تشویق شهروندان هر شش ماه یک بار، آگهی تخفیف عوارض داشتیم و به اطلاع شهروندان رساندیم به ویژه بافت فرسوده که تخفیف عوارض ۵۰ درصدی برای این منطقه در نظر گرفته شده است.

سلامی‌نژاد گفت: جهت جمع‌آوری بازیافت تاکنون سه بار آگهی منتشر شده و پیش از این نیز تفکیک از مبدا را تجربه کرده‌ایم، اما از آنجا که پیمانکار به لحاظ نیروی انسانی و منابع درآمدی به مطلوب مورد نظر خود دست نیافت، جمع‌آوری بازیافت نیز با مشکل مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: از سال‌ها پیش، سامانه ۱۳۷ در جهت تعامل با شهروندان ایجاد شده و در همه شهرها فعال است، اما در داراب بازخورد مناسبی نداشته و تعداد تماس‌های مردمی با این سامانه اندک است.

شهردار داراب با اشاره به نصب بنر وصول ۱۷۲ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری داراب، گفت: این مطالبه به توجه به لایحه آزادسازی املاک و ابنیه و معادل ارزش ۱۰ درصد خالص زمین شهرک‌های واگذار شده بعد از سال ۷۰ است.

سلامی‌نژاد افزود: شهرک امام حسن از سال ۷۲ و شهرک‌های آیت الله نسابه و امام سجاد از سال ۸۴ در این شهر تأسیس شده‌اند و مطالبات آن از سال‌ها پیش مورد بررسی بوده است.

وی عنوان کرد: مطابق بررسی انجام شده، براساس مساحت خالص مسکونی باید ۱۸.۵ هکتار از سوی وزارت راه و شهرسازی به شهرداری ارائه می‌شد و از سال ۹۴ این موضوع از مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی پیگیری شد اما مطالبه شهرداری داراب معوق ماند.

منبع: فارس

کد خبر 425039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.