ناوگان حمل و نقل قزوین نوسازی می‌شود

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی و بهسازی می‌شود و این اقدامات در راستای بهینه سازی مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و ارائه خدمات مناسب به شهروندان است.

به گزارش ایمنا، شیما زرآبادی‌پور اظهار کرد: ۲۲۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در ۲۴ خط درون شهری به شهروندان قزوینی خدمت رسانی می‌کنند که از این تعداد ۷۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا و ۳۰ دستگاه مینی‌بوس سبلان نوسازی شده و ۱۲۰ دستگاه نیز بازسازی شده‌اند.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش آلایندگی و مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی با رایزنی‌های انجام شده توسط شهرداری قزوین، سوخت گازوئیل یورو چهار را به اتوبوس‌های درون شهری اختصاص داده که تنها کلان‌شهرهای کشور از این مساله بهره‌مند بوده قزوین تنها مرکز استان دارای این سوخت است.

سرپرست معاونت ترافیک شهرداری قزوین به متوقف شدن فعالیت تمامی اتوبوس‌های شهاب ناوگان اتوبوسرانی قزوین که فاقد استانداردهای یورو بوده اشاره و تصریح کرد: توقفگاه امام علی (ع) سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین دارای مرکز بازسازی بوده که هم ناوگان درون شهری قزوین را بهسازی می‌کند و هم معین ۴۴ شهر شمال غرب کشور است.

زرآبادی‌پور تاکید کرد: سیستم نرم‌افزاری GPS میزان مصرف سوخت و خرابی قطعات اتوبوس‌های درون شهری را پیمایش کرده که این موضوع در نوع خود منحصر به فرد است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور هدفمندسازی مصرف سوخت، در توقفگاه امام علی (ع) جایگاه سوخت ویژه اتوبوس‌های درون شهری ایجاد شده که عملیات سوخت‌گیری در آن با کارت‌های هوشمند سوخت انجام می‌شود.

سرپرست معاونت ترافیک شهرداری قزوین تاکید کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی علاوه بر بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی، رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته و شاهد افزایش سفرهای درون شهری با این وسیله نقلیه عمومی هستیم اتوبوس بودیم.

زرآبادی‌پور با اشاره به جا به جایی روزانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار شهروند قزوین توسط ناوگان اتوبوسرانی تا پیش از شیوع ویروس کرونا، افزود: ناوگان تاکسیرانی شهرداری قزوین نیز دارای سه هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی است که از این تعداد ۱۵۰ خودرو بنزینی و مابقی دوگانه سوز هستند.

وی عمر فرسودگی تاکسی را ۱۰ سال برشمرد و خاطرنشان کرد: نوسازی تاکسی‌ها باید به صورت سالانه انجام شود که این مساله تابع شرایط اقتصادی و قیمت خودرو در کشور است.

سرپرست معاونت ترافیک شهرداری قزوین با تاکید بر اینکه در سال‌های ۹۵ تا ۹۸ بالغ بر ۸۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده، گفت: سال گذشته به دلیل افزایش ناگهانی قیمت خودرو، شرکت ایران خودرو فروش تاکسی را متوقف و تنها ۲۸ دستگاه تاکسی به استان قزوین تخصیص داده شد.

زرآبادی‌پور افزود: به منظور توزیع سوخت پاک و ارزان قیمت و همچنین بهینه سازی مصرف سوخت، هشت جایگاه CNG تحت نظارت سازمان مدیریت تاکسیرانی شهرداری قزوین روزانه به ۱۵۰ هزار تاکسی و خودروی شخصی خدمات رسانی می‌کنند.

کد خبر 425007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.