توضیحات رییس شورای شهر همدان درباره آرامگاه استر و مردخای

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: تاکنون مردم همدان هیچ مشکلی با وجود آرامگاه استر و مردخای نداشته‌اند و شهروندان کلیمی در این شهر برادرانه در کنار سایرین زندگی می‌کنند.

کامران گردان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شائبه آتش‌سوزی آرامگاه استر و مردخای در شهر همدان، اظهار کرد: اعضای شورای شهر از محل این آرامگاه بازدیدی نداشته‌اند اما بنا به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان اصلاً آتش سوزی در این مقبره اتفاق نیفتاده و حادثه مربوط به خانه‌ای بوده که چسبیده به آرامگاه است.

وی با بیان اینکه شاهد بودیم این آتش‌سوزی جزئی تبدیل به یک شایعه بزرگ شد، افزود: البته حساسیت بر روی این مکان زیاد است و این اتفاق جزئی باعث شد بیش از حد به آن پرداخته‌شده و رسانه‌های معاند نیز از این جریان سوءاستفاده کنند؛ قطعاً اگر آتش‌سوزی وجود داشت شورای شهر موضوع را پیگیری می‌کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه شهروندان کلیمی در این شهر برادرانه در کنار سایرین زندگی می‌کنند، تصریح کرد: سالیان زیادی است که آرامگاه استر و مردخای در همدان وجود دارد و تاکنون مردم هیچ مشکلی با وجود آن نداشته‌اند.

وی همچنین درباره دومین جلسه سوال از شهردار همدان در صحن علنی شورای شهر، ادامه داد: شهردار سوالاتی که از سوی اعضای شورا مطرح شد را فعلاً به صورت شفاهی پاسخ داده و مستنداتی نیز ارائه شده تا اعضا موضوعات مورد سوال را بررسی کنند.

گردان با بیان اینکه پس از بررسی‌ها اگر نقصی وجود داشت به شهردار برای رفع و اصلاح آن فرصت داده خواهد شد، درباره باقی ماندن طرح استیضاح شهردار خاطرنشان کرد: از ابتدا استیضاحی در کار نبود چون برای این امر باید حداقل چهار عضو شورا درخواست می‌دادند و اهالی رسانه بودند که لفظ استیضاح را مطرح می‌کردند؛ قصد شورای شهر همدان تنها این بود که اشکالات مدنظر، رفع شده و شاهد اقدامی غیرقانونی در شهرداری نباشیم.

کد خبر 424969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.