بازنگری در طرح تفصیلی شهر داراب

شهردار داراب گفت: با توجه به گستردگی شهر داراب و تاسیس شهرک‌های جدید در یک دهه گذشته، تدوین و تنظیم طرح تفصیلی جدید این شهر به تازگی آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، نصراله سلامی‌نژاد اظهار کرد: طرح تفصیلی براساس ضوابط کلی طرح جامع شهری و نحوه استفاده، موقعیت و مساحت زمین‌های شهری در سطح محله‌ها، شبکه معابر، در نظر گرفتن میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری تهیه و تنظیم می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش شهر داراب و تأسیس شهرک‌های جدید، ضرورت بازنگری و تهیه طرح تفصیلی جدید مورد توجه قرار داشته و در دستور کار قرار گرفته است.

سلامی‌نژاد اضافه کرد: در حیطه المان‌سازی شهری با توجه به ظرفیت‌های موجود در داراب، ساخت المان پرتغال و گل‌محمدی مصوب شده است و در طراحی آن از ظرفیت معماران و سازمان نظام مهندسی بهره بردیم، اما تاکنون اعتبار یک میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای این امر توسط سازمان برنامه و بودجه تأیید نشد و شهرداری باید از محل درآمد خود برای المان‌ها هزینه کند.

وی گفت: المان پرتغال در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت داشته و به زودی در یکی از میادین شهر نصب می‌شود و ساخت المان گل محمدی نیز آغاز خواهد شد.

شهردار داراب با اشاره به منابع درآمدزا و ایجاد درآمد پایدار برای مجموعه شهرداری گفت: چنان چه مدیریت جایگاه‌های سوخت و کارواش‌ها بر عهده شهرداری باشد و با توجه به استفاده عموم مردم از آنها، می‌تواند درآمدی پایدار برای شهرداری به دنبال داشته باشد و در این زمینه می‌توان به درآمد یک میلیاردی دو جایگاه سی ان جی در سال گذشته اشاره کرد.

سلامی‌نژاد اضافه کرد: همچنین بخش دیگری از درآمدهای شهرداری با گرفتن اعیانی مستقلات با کاربری تجاری یا مسکونی حاصل می‌شود.

وی با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات سه درصد نفت و گاز به حوزه شهرداری خاطرنشان کرد: سال گذشته مقرر شد یک میلیارد تومان جهت نصب دوربین‌های شهری هزینه شود اما در شورای برنامه و بودجه موافقت نشده و بهسازی معابر در اولویت قرار گرفت.

منبع: فارس

کد خبر 424961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.