تولید روزانه ۲۵ هزار ماسک در هیئت‌ها و مساجد اصفهان

مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد گفت: روزانه بین دو تا ۲۵ هزار ماسک در هیئت‌ها و مساجد اصفهان تولید شده و در حال حاضر نیز فعالیت برخی از این گروه‌ها برای تولید ماسک ادامه دارد.

علیرضا خاتون‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت‌های انجام شده هیئت‌های مذهبی شهر در شرایط کرونایی، اظهار کرد: از اواسط اسفند با ورود بیماری کرونا به کشور هیئت‌های مذهبی برای مقابله با این ویروس و کمک کردن به افرادی که دچار این بیماری هستند، وارد عمل شدند.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و شرایط موجود در ارتباط با کرونا جشن‌هایی به مناسبت میلاد امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و نیمه شعبان برگزار نشد و به جای آن هیئت‌های مذهبی به پخت غذا و پخش سبد کالای ضروری برای شهروندان اقدام کردند.

مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد خاطرنشان کرد: نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ پرس غذا از سوی هیئت‌های مذهبی تحت پروتکل‌های بهداشتی تهیه و در نقاحتگاه باغ ابریشم و بیمارستان‌های قرنطینه شده برای بیماران کرونایی تحت نظارت اداره بهداشت توزیع شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از افراد مناطق حاشیه نشین نیز به این بیماری مبتلا شده و برخی از آنها سرپرست خانواده بودند، هیئت‌های مذهبی به شناسایی این افراد پرداخته و بسته‌های معیشتی را در منازل آنها و افراد نیازمند توزیع کردند.

خاتون‌آبادی با بیان اینکه در این مدت کمک هیئت‌های مذهبی و بسیج و همکاری آنها برای کمک رسانی افزایش داشته است، تصریح کرد: در کنار کمک‌های طبخ غذا این گروه‌ها نیازها را سنجیدند و چند هیئت مذهبی، مکان و فضای در اختیار خود را به کارگاهی برای تولید ماسک و لباس پرستاران تبدیل کردند.

مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد اظهار کرد: فعالیت هیئت‌های مذهبی در روزهای کرونا تغییر کارکرد داد و به فضایی برای کمک کردن به مردم تبدیل شد؛ به این منظور مواد اولیه ماسک‌ها از سوی خیران تهیه و مردم محلی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آنها را برای استفاده شهروندان تولید کردند.

خاتون‌آبادی گفت: روزانه بین دو تا ۲۵ هزار ماسک در هیئت‌ها و مساجد اصفهان تولید شده و در حال حاضر نیز فعالیت برخی از این گروه‌ها برای تولید ماسک ادامه دارد.

وی افزود: تعدادی از هیئت‌های مذهبی شهر که در زمینه تولید لباس مخصوص پرستاران فعالیت داشتند، در تأمین مواد اولیه دچار مشکل بودند، از این رو این مواد از دیگر استان‌ها برای استفاده این افراد از سوی خیران تهیه شد.

مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد با بیان اینکه تمامی ماسک‌ها و لباس‌های تولید شده به صورت رایگان به دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های مربوطه تحویل داده شده است، تصریح کرد: از این طریق، ماسک‌های تولید شده و لباس‌ها به نحو شایسته بین شهروندان و بیمارستان‌های مدنظر پخش شد.

وی خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان بیش از ۷۸ هیئت با دستگاه‌های مختلف برای تولید ماسک و لباس مخصوص پرستاران و تهیه غذا همکاری کردند و این روند تا ریشه کن شدن بیماری کرونا ادامه دارد.

کد خبر 424948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.