صالحی: حمایت لفظی از ایجاد اشتغال و جهش تولید کافی نیست

فرماندار شهرستان لنجان گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان لنجان در سال ۹۸ مصوبات بسیار خوبی را پشت سر نهاد. ما براین باور هستیم که حمایت لفظی از تولید کافی نبوده و برای رفع موانع تولید باید گام‌های عملی برداشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان با اشاره به حمایت از تولید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان لنجان، اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان لنجان در سال ۹۸ مصوبات بسیار خوبی را به تصویب رساند که با توجه به اینکه ما بر این باور بوده و هستیم که حمایت لفظی از تولید کافی نبوده و برای رفع موانع تولید باید گام‌های عملی برداشت، این مصوبات توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل به مرحله اجرا رسید.

وی افزود: در سال ۹۸ با شیب تند مشکلات اقتصادی مواجه بودیم که این مسئله چرخه تولید را نیز تحت تأثیر قرار داد بود و از طرفی برخی مقررات باعث حذف تسهیلات مربوط به بخش دامداری و کشاورزی سد؛ این در حالی است که شهرستان لنجان توانمندی‌های بسیاری را در این حوزه دارد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷، روندی افزایشی را از نظر تعداد و مبلغ تسهیلات پرداخت شده شاهد بودیم، که این مسئله سبب ایجاد مشاغل جدید و تثبیت آنها شده است و انتظار می‌رود این روند در سال جدید نیز به شکلی جهادی ادامه یابد.

صالحی با بیان اینکه طی روزهای گذشته اخبار خوبی در خصوص ایجاد اشتغال و جذب نیروی کار منتشر خواهد شد، اضافه کرد: مردم شهرستان لنجان انتظار دارند در زمان اعلام نیاز صنایع بزرگ و کوچک، اولویت جذب با افراد بومی منطقه باشد و این مسئله قطعاً بر اساس قانون و مباحثی که قانون‌گذار در خصوص جذب نیروی کار به آن پرداخته، دنبال خواهد شد. به همین دلیل خردادماه سال گذشته مکاتبه‌ای از طرف من و نماینده مردم شهرستان لنجان با شرکت سهامی ذوب آهن انجام گرفت و یکی از مباحثی که به آن پرداخته شد جذب نیرو تحت نظارت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان بود.

وی اظهار کرد: برخی رسانه‌ها در انعکاس خبر احساساتی عمل کرده و حتی عملکرد دستگاه‌های اجرایی را زیر سوال می‌برند. از نظر آنها این نوع حرکت‌ها مطالبه‌گری است اما مسئله مهم‌تر رعایت انصاف در اطلاع رسانی است. باید به جای صرف زمان پاسخ به اینگونه اخبار، تلاش کرد عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذاریم تا مشکلات پیش روی مردم مرتفع شده و رضایتمندی آنان افزایش یابد.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسئله اشتغال یکی از اولویت‌های شهرستان لنجان به‌شمار می‌رود، حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط با کارگروه اشتغال امری ضروری است تا هر دستگاه بتواند نیازهای جامعه هدف خود را مرتفع کند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ شاهد کاهش آمار مقرره بگیران بیمه بیکاری در شهرستان لنجان بودیم؛ اما در اسفند ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسئله روند افزایشی به خود گرفت. باید به سمتی گام برداشت که با جذب تسهیلات مورد نیاز، بحث اشتغال و جهش تولید در شهرستان لنجان بخوبی اجرا شود.

کد خبر 424943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.