آقایی: عملکرد ناموفق مجلس دهم ناشی از نداشتن اختیارات کافی است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: عمده دلیل عملکرد ناموفق مجلس دهم را باید ناشی از نداشتن اختیارات کافی دانست.

هدایت آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون عملکرد مجلس دهم اظهار کرد: عملکرد مجلس دهم را باید از دو زاویه خرد و کلان مورد بررسی قرارداد. مشکل اصلی مجلس شورای اسلامی در حال حاضر از زاویه کلان است؛ زیرا نسبت به تعریف خود در قانون، جایگاهش را از دست داده است. امام خمینی (ره) مجلس را در رأس و عصاره فضائل ملت می‌دانست، اما امروز فاقد اختیار لازم برای دخالت در مسائل بین‌المللی و امنیتی است؛ بنابراین مجلس با هر ترکیبی که تشکیل شود، با مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد. عمده دلیل عملکرد ناموفق مجلس دهم را باید ناشی از نداشتن اختیارات کافی دانست.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل ضعف عملکرد مجلس، ناشی از تصفیه کاندیداها است. همان طوری که در انتخابات مجلس دهم نیز چندین هزار نفر از اصلاح‌طلبان در روند بررسی صلاحیت‌ها از ورود به عرصه انتخابات باز ماندند و به همین دلیل امروز با مجلسی یک دست رو به رو هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در مجلس دهم چندصدایی وجود داشت و به دلیل حضور اصلاح‌طلبان و مستقلان گاهاً صداهایی از آن بلند بود، اما فاقد اختیارات کافی بود و از همین رو به لحاظ حضور جناح‌های مختلف، نسبت به مجلس یک دست یازدهم برتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم علیرغم اینکه تک جناحی است اما عمق سیاسی کمتری دارد و اعضا آن کسانی نیستند که برای رسیدن به اهداف اصول گریان تلاش کنند و بیشتر به دنبال حل مشکلات منطقه‌ای هستند؛ در صورتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در مسائل کلان وارد صحنه شوند.

کد خبر 424931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.