اقدام شهرهای هوشمند هند در مبارزه با کرونا

مقامات رسمی در سراسر شهرهای هوشمند هندوستان در تلاشند از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا برای پیشگیری یا کاهش ابتلا به ویروس کرونا بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور هند جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر را در بر گرفته است که بسیاری از مردم آن در شرایط فقر زندگی می‌کنند و به امکانات بهداشتی و درمانی کافی برخوردار نیستند. به همین دلیل شیوع یک بیماری فراگیر نظیر کووید -۱۹ می‌تواند به بدترین شکل ممکن کشور را تحت تأثیر قرار دهد و به سرعت در بین مردم گسترش یابد. دولت هند از همان آغاز ظهور ویروس کرونا در کشور اقداماتی بسیار سختگیرانه اعمال کرد تا از وقوع فاجعه در هند پیشگیری کند با این حال، اخیراً نرخ ابتلا به کووید -۱۹ رو به افزایش نهاده است. مقامات رسمی در بسیاری از شهرهای هوشمند هند استفاده از تکنولوژی پیشرفته را برای تشدید سختگیری‌ها و قرنطینه‌ها به کار گرفته و تلاش کرده‌اند از آن برای پیشگیری و کاهش سرعت گسترش ویروس کرونا بهره گیرند.

وادودار

مقامات محلی شهر وادودار در استان گجرات هند یک بالن هلیومی بسیار بزرگ در آسمان شهر رها کرده‌اند که به آن دو دوربین برای شناسایی افراد متخلف از قوانین اعمال شده برای مهار ویروس کرونا نصب شده است. علاوه بر این یک بلندگو نیز به بالن وصل شده است که در صورت شناسایی افراد متخلف به آن‌ها تذکر می‌دهد یا سایر هشدارها را به گوش عموم مردم می‌رساند. دولت وادودار این شهر را به چهار قسمت قرمز، نارنجی، زرد و سفید تقسیم کرده است و برای نابودی ویروس کرونا در هر بخش استراتژی خاص خود را به کار می‌گیرد.

بنگلور

دولت بنگلور در استان کارناتاکا بخشی را به پیاده‌سازی مدل "اتاق مبارزه با کووید -۱۹" اختصاص داده است که در آن تمام منابع و اطلاعات مربوط به ویروس کرونا نظیر افرادی که در قرنطینه هستند، تماس آن‌ها با سایرین، پرسنل درمانی بیمارستان‌ها، داده‌های شهری و منطقه‌ای نگه‌داری می‌شود. این داده‌های واقعی به وسیله نرم‌افزارهای زیادی به صورت یک مجموعه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

آگرا

مسئولان شهر هوشمند آگرا از یک برنامه مشاوره‌ای به نام E-Doctor Seva برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بهره گرفته است که این تکنولوژی یک نوآوری مشارکتی بین بخش‌های خصوصی و عمومی بشمار می‌رود. این برنامه از ساعت ۱۰ صبح تا نیمه شب فعال است که مشاوران و شهروندان می‌توانند از طریق یک لینک در آن عضو شوند و به صورت آنلاین با متخصصان درمانی ارتباط برقرار کنند. کاربران می‌توانند از طریق نرم‌افزاری که روی گوشی نصب می‌شود از زمان دقیق ملاقات خود با پزشک باخبر شوند. ابتدا زمان مشاوره تلفنی به بیمار یا مراجعه‌ کننده اعلام می‌شود سپس در زمان مقرر بیمار با پزشک خود به صورت تصویری یا صوتی تماس برقرار می‌کند. پس از پایان تماس، کاربر می‌تواند داروهای تجویز شده برای خود را از اینترنت دانلود کند و در صورت تمایل از یک داروخانه اینترنتی بخواهد داروها را برای او ارسال کند.

علاوه بر این مقامات محلی آگرا در حال احداث ۱۰ مرکز درمانی هوشمند هستند تا خدمات را با نازل‌ترین قیمت ممکن در اختیار شهروندان قرار دهند. فرآیند ساخت یکی از این مراکز به پایان رسیده است و خدمات‌رسانی درمانی در آن به سرعت آغاز شده است. این مراکز درمانی هوشمند علاوه بر ارائه خدمات درمانی، آگاهی مردم از ویروس کرونا را افزایش می‌دهند. شهروندان آگرا می‌توانند با مراجعه به مراکز فوق به مدت سه تا پنج دقیقه با صرف کم‌ترین هزینه از مشاوره پرسنل درمانی بهره‌مند شوند یا به منظور انجام بررسی‌های بیشتر به مطب‌های آنجا مراجعه کنند.

در کنار همه این خدمات، دولت آگرا مکان‌هایی را به ذخیره مواد غذایی اختصاص داده است و با جمع‌آوری این مواد از سوی سازمان‌های خیریه و دیگر نهادها، افراد نیازمند و کارگران را تحت پوشش قرار داده است. تا کنون بیش از پنج هزار بسته حمایتی محتوی مواد غذایی و وسایل بهداشتی در میان مردم نیازمند شهر پخش شده است که البته قرار است به زودی جمعیت بیشتری از مردم تحت پوشش حمایتی این مرکز قرار بگیرند.

چندیگار

ایالت چندیگار یک ایستگاه مبارزه با کووید -۱۹ ایجاد کرده است که از امکاناتی نظیر تب سنج‌های دیجیتالی، سینک‌ و مایع دستشویی، اسپری‌هایی با محلول هیپوکلریت سدیم و سیستم‌های خشک‌کننده دست برخوردار است. این ایستگاه در یکی از میدان‌های اصلی ورودی شهر ایجاد شده است و بنابراین تمام بازدیدکنندگان هنگام ورود به شهر از این ایستگاه عبور می‌کنند.

کد خبر 424921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.