عوارض ویژه برای فضای سبز ناژوان

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: در سال‌جاری برای نخستین بار عوارض ویژه‌ای برای فضای سبز به ویژه در منطقه ناژوان در نظر گرفته شده است.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ردیف‌های مهم درآمدی شهر و ایجاد شیوه‌های نوین درآمدزایی، اظهار کرد: با توجه به افزایش دو برابری قیمت ساختمان شهرداری سهمی را برای افرادی که ساخت و ساز جدید در شهر انجام می‌دهند، در نظر گرفته است تا تمام مزایا مشمول انبوه سازان نشود، از این رو بخشی از عوارض را متناسب با افزایش قیمت افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای نخستین بار عوارض ویژه‌ای برای فضای سبز به ویژه در منطقه ناژوان در نظر گرفته شده است، افزود: بخش عمده تولید اکسیژن شهر در ناژوان است که برای حفاظت از این منطقه، عوارض ویژه‌ای برای آن در نظر گرفتیم که مورد موافقت قرار گرفت و البته این عوارض تنها از سازندگان جدید در ناژوان دریافت و برای این منطقه نیز هزینه می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ادامه داد: سال گذشته با یک اقدام ابتکاری در شهرداری اصفهان صندوق ذخیره ریالی ایجاد و از هر تراکنش درآمدی، شش درصد ذخیره شد.

وی با بیان اینکه منابع صندوق ذخیره ریالی برای اجرای پروژه‌های عمرانی بسیار کارساز بوده است، تصریح کرد: منبع مورد نیاز از صندوق ذخیره ریالی برداشت و به منطقه و پروژه قرض داده می‌شود تا پس از اتمام پروژه اعتبار برداشت شده به صندوق بازگردانده شود.

طهرانی خاطرنشان کرد: شهرداری تلاش کرده پروژه‌های عمرانی را علی‌رغم موقعیت سخت اقتصادی تکمیل کند تا پروژه‌ها تحت تأثیر این فضا مختل نشود، به همین دلیل پیش بینی شده در صورت نیاز دارایی‌های شهرداری به مزایده و فروش گذاشته شده و منابع حاصله به پروژه‌ها تغذیه شود، البته امیدواریم هرگز به این نقطه نرسیم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه ردیف‌های درآمدی شهرداری متناسب با رشد قیمت‌ها افزایش یافته است، گفت: امسال تخفیف‌های ویژه‌ای را برای متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی در نظر گرفتیم به طوری که شهروندان می‌توانند تا ۱۵ خرداد به قیمت سال ۹۸ پروانه ساختمانی خود را دریافت کنند.

کد خبر 424913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.