نطق آخر لاریجانی

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

خاتمی به «پارلمان اصلاحات» و «شورای رهبری اصلاحات» ورود نکرده است

جواد امام با اشاره به انتساب مطالبی به رئیس دولت اصلاحات درباره اعلام آمادگی برای پذیرفتن ریاست پارلمان اصلاحات، تصریح کرد: خاتمی در این زمینه نه با کسی صحبتی داشته و نه در جمعی چنین مطالبی بیان کرده است و حتی درباره ضرورت پارلمان اصلاحات صحبتی نداشته است. افرادی با بیان چنین مطالبی دنبال ایجاد کلاه برای خود از این نمد هستند. انتساب این اظهارات به رئیس دولت اصلاحات کذب است.

وی همچنین ادامه داد: برخی هم که حزب‌شان به خاطر مواضع اخیر زیر فشار است، مصاحبه کرده و گفته‌اند که خاتمی موافق ایجاد شورای رهبری اصلاحات است که این ادعا هم تکذیب می‌شود و خاتمی در این باره موضعی نداشته و به آن ورود نکرده است. آن‌ها پیش از این درباره خاتمی گفته‌اند که وی رهبر اصلاحات نیست که البته خاتمی هم چنین ادعایی ندارد؛ بلکه این جریان اصلاحات است که از فکر و تجربه وی استفاده کرده است. اظهارات خاتمی توسط دفتر وی منتشر می‌شود و کسانی که از خاتمی نقل قول می‌آورند باید سندی هم برای اظهاراتشان ارائه کنند.

نامه نمایندگان به ابراهیم رئیسی در مورد حکم حبس محمود صادقی

بیست و یک نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار ورود سید ابراهیم رئیسی به حکم اخیر صادره برای محمود صادقی شدند و از وی خواستند اجازه ندهد حق او ضایع شود و در آینده نیز حریت و آزادگی نمایندگان مخدوش شود. در نامه ۲۱ نماینده خطاب به رئیس قوه قضائیه آمده است: با تقدیم سلام و تحیت، در خصوص حکم صادره برای جناب آقای دکتر محمود صادقی نماینده محترم مجلس نکاتی قابل ذکر است: ایشان بابت به کار بردن کلمه «مزخرفات» در ارتباط با نطق تند رئیس سابق قوه قضائیه، به هفت ماه حبس محکوم شده است. این در حالی است که وی در سخنرانی بعدی خود عذرخواهی کرده است و اخیراً جناب آقای صادق لاریجانی هم گفته‌اند من شکایتی ندارم. لذا این میزان مجازات، عادلانه به نظر نمی‌رسد. جناب آقای دکتر صادقی به خاطر همراهی نکردن مأمورانی که برای اجرای حکم جلب او در شب ۲۸ صفر به درب منزل او آمده بودند به چهارده ماه حبس محکوم شده است. این در حالی است که اساساً آن حکم جلب غیرقانونی بوده زیرا ابتدا باید نظر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام می‌شده است که آیا سوال و سخنان آقای صادقی درباره حساب‌های قوه قضائیه خارج از حیطه وظایف نمایندگی بوده است یا خیر، و هنوز نظری از طرف هیئت مذکور اعلام نشده بوده است. لذا این میزان مجازات نیز عادلانه به نظر نمی‌رسد.

عارف حتی یک تذکر به مسئولان اجرایی کشور گوشزد نکرد

مجلس دهم شورای اسلامی ساعتی پیش در حالی به پایان رسید که محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید طی چهار سال گذشته تنها دو نطق در صحن علنی مجلس داشته و طی چهار سال حتی یک تذکر به مسئولان اجرایی کشور گوشزد نکرده است. آخرین نطق محمدرضا عارف در مجلس دهم به روز سه‌شنبه، ۴ تیرماه ۹۸ بازمی‌گردد که در بخشی از آن گفته بود: با ۴۰ سال سابقه حضور در دولت و مجلس، در دانشگاه و در میان جوانان و مردم، هیچ‌گاه لزوم بازآفرینی سرمایه اجتماعی را همچون امروز، مهم و حیاتی ندیده‌ام.

وی در چهار سال گذشته در پاسخ به سوالات مکرر رسانه‌ها درباره سکوتش گفته بود: وقتی می‌توانم با یک تلفن به وزیر و یا دولتمردان موضوعی را پیگیری و یا حل و فصل نمایم چرا باید در مجلس آن را بازگو کنم؟ مجلس دهم امروز رسماً تمام شد و با این وجود انتظار اهالی رسانه از فراکسیون امید به خصوص شخص رئیس فراکسیون این است که در اولین فرصت در یک نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران و عملکرد چهارساله خود باشند.

نطق کوبنده آقای رئیس و فریاد احسنت احسنت نمایندگان

لاریجانی قبل از آخرین نطق خود در مجلس دهم با تذکر به عکاس‌ها، گفت: عکس نگیرید تا بتوانیم دقایق آخر مجلس دهم را برگزار کنیم. او به مزاح نیز گفت من در این دقایق ماسک خود را هم برمی‌دارم تا بتوانم بهتر صحبت کنم به شرط آنکه نزدیک نیایید وگرنه کرونا می‌گیرید.

ساعت به یازده که نزدیک شد لاریجانی از عکاسان خواست تا به عکاسی‌شان پایان بدهند و نمایندگان هم بر روی صندلی خود بنشینند تا آخرین نطقش را ایراد کند. نطقی که حمایت تمام قد از مجلس دهم بود. او به کار بردن الفاظ تحقیرکننده و تخریب کننده علیه این مجلس را جفا به مجلس دهم دانست. قانون تجارت در این مجلس تصویب شد، هر چند برخی افراد در رسانه‌ها اعلام می‌کنند این مجلس بی عرضه بود، از زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی تا امروز قانون تجارت در مجلس مانده بود و این مجلس جرأت کرد آن را به تصویب برساند.

صحبت‌های لاریجانی به اینجا ختم نشد و ادامه داد: هیچ وقت به مصلحت کشور نبود که یک رکن مهم و اصلی دموکراسی در کشور که به این میزان تلاش داشته با الفاظ سبک با تحقیر و با تخریب مواجه شود. طی این ۴۰ سال گذشته هیچیک از این مجالس به این اندازه مورد توهین و هجوم قرار نگرفته بود نه تنها از سوی دشمنان که البته دشمنان باید دشمنی کنند بلکه از سوی کسانی که انتظار می‌رفت حرمت قوه مقننه و نهاد مهمی را از نظام پاس بدارند. با توجه به نظرات امام خمینی (ره) و رهبری معظم و قانون اساسی و همچنین ساختار کشور همه اهمیت مجلس شورای اسلامی را می‌دانند پس چرا مدتی است که به انحای مختلف برای تخریب وجه مجلس شورای اسلامی تلاش شده است در حدی که این همه مصاحبه و تکرار فساد فساد نسبت به نمایندگان چیزی جز ورژن همان بگم بگم سابق به ذهن متبادر نمی‌کند. وقتی صحبت او به اینجا رسید فریاد احسنت احسنت نمایندگان بلند شد. او تا انتهای نطق بر دفاع از عملکرد مجلسی دهمی ها تاکید کرد و در آخر خطاب به مخالفینش گفت آنها را حلال خواهد کرد.

کد خبر 424907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.