جدیدترین تکنولوژی ها برای مقابله با ویروس کرونا

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های گوناگون در سراسر دنیا به دنبال ابداع ابزارهای متنوع برای پیشگیری از این بیماری همه گیر هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حال حاضر ویروس کووید -۱۹ بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرد و همزمان با شیوع کرونا، فناوری در بخش‌های مختلف به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کمک زیادی کرده است. در ادامه به معرفی تعدادی از فناوری‌ها برای مقابله با ویروس کرونا می‌پردازیم:

تشخیص کرونا با کلاه ایمنی هوشمند

از آنجایی که یکی از علائم اصلی بیماری کرونا تب است، بسیاری از فروشگاه‌ها در کشور آمریکا از فناوری تصویربرداری حرارتی استفاده می‌کنند تا تشخیص دهند آیا افرادی که به این مکان‌ها وارد می‌شوند تب دارند. نیروهای پلیس دبی نیزبه تازگی نوعی کلاه هوشمندی طراحی کرده‌اند که به قابلیت تصویربرداری حرارتی مجهز بوده و برای شناسایی افرادی که درجه حرارت بدن آن‌ها بیشتر از مقدار معمول است، به کار می‌رود. این فناوری دمای بدن افراد را از فاصله پنج متری اندازه گیری می‌کند و در زمانی حدود یک دقیقه، حداقل ۲۰۰ نفر را اسکن می‌کند و در صورت تشخیص درجه حرارت نگران کننده، هشدار می‌دهد.

کنترل تماس دست با صورت توسط مچ بند "ایموتاچ"

افراد به منظور پیشگیری از بیماری کرونا نباید صورت خود را با دست‌های آلوده لمس کنند، زیرا در این صورت ممکن است ویروس از طریق دست‌های آلوده به غشاهای مخاطی موجود در دهان و بینی منتقل شود و فرد را بیمار کند. یک استارت‌آپ به نام "اسلایتلی روبوت" (Slightly Robot)، مچ بندی برای افراد مبتلا به "اختلال موکنی" (کندن مکرر موی خویش) ابداع کرد که مانع تماس دست با صورت می‌شد. با توجه به شیوع بیماری کرونا، این مچ بند دوباره طراحی شد تا در صورت تماس دست با صورت، با لرزش به کاربر هشدار دهد. در این صورت مغز واکنش منفی نسبت به این کار را دریافت کرده و کاربر به مروز زمان تمایلی به لمس کردن صورت با دست‌های خود نخواهد داشت.

پیشگیری از کرونا با قلاب "هایجینهوک"

با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال ماندگاری ویروس بر روی سطوح مختلف، خطر لمس کردن سطوح به ویژه دستگیره درها افزایش پیدا کرده است. یک طراح مبلمان بریتانیایی برای حل این مشکل، وسیله ساده‌ای همانند گیره لباس طراحی کرده است. کاربران می‌توانند با قرار دادن قسمت خمیده این وسیله روی دستگیره در، آن را به راحتی باز و بسته کنند؛ از این وسیله می‌توان برای چرخاندن دستگیره نیز استفاده کرد. به نظر می‌رسد که استفاده از این فناوری در مکان‌های عمومی مانند بانک، بیمارستان و غیره خطر ابتلا به بیماری کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کد خبر 424900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.