تعطیلی آرامستان‌های شهر اصفهان در روز عید فطر

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: باغ رضوان و آرامستان‎های محلی شهر اصفهان در روز عید سعید فطر تعطیل است و تنها آیین خاکسپاری اموات با حضور تعداد محدودی از بستگان متوفی انجام می‌شود.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو مصوبات ستاد استانی مدیریت بحران بیماری کرونا و در راستای رعایت پروتکل و دستور العمل‌های بهداشتی به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از ایجاد تجمعات، باغ رضوان و آرامستان های محلی در روز عید سعید فطر تعطیل است و تنها آئین خاکسپاری اموات با حضور تعداد محدودی از بستگان متوفی انجام می شود.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری شهروندان، افزود: در روز عید سعید فطر امکان برگزاری هرگونه مراسم و زیارت اهل قبور در آرامستان باغ رضوان و سایر آرامستان‌های شهر وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از شهروندان درخواست کرد: برگزاری مجالس ترحیم و زیارت اهل قبور را به روزهای دیگر هفته موکول کنند.

وی با اشاره به شرایط به وجود آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: ویروس کرونا علاوه بر آن‌که جان بسیاری از انسان‌ها در سراسر جهان را گرفته و می‌گیرد، آسیب‌های اجتماعی بسیاری را بر خانواده‌ها تحمیل کرده است.

مرادی با بیان اینکه شیوع کرونا اقتصاد کشورها را به خطر انداخته و با ایجاد معضلات و مشکلات اقتصادی، فعالیت مشاغل و کسب و کار اشخاص را دچار مخاطره کرده است، افزود: در این شرایط همکاری و مشارکت با مشاغل و اشخاص آسیب دیده اهمیت بسزایی داشته و هر فردی باید به اندازه توان خود در جهت رفع مشکلات موجود مشارکت کند.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: اخیراً با توجه به تعطیلی مساجد و تالارها و برگزار نشدن مجالس ترحیم در سطح شهر و محدودیت‌های موجود، بستگان و آشنایان متوفیان به اهدای تاج گل‌های طبیعی و خیریه اقبال بیشتری نشان داده و برای عرض تسلیت به بازماندگان از این طریق اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: به منظور همکاری با خیریه‌ها و مشاغل مرتبط، آوردن تاج گل‌های مصنوعی و طبیعی با در نظر گرفتن ضوابط و مقررات مربوطه و مشروط به خودداری از هرگونه تجمل‎گرایی و امثال آن به آرامستان باغ رضوان بلامانع است.

کد خبر 424884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.