تولید سالانه ۷ میلیون ماسک در هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: کارخانه‌های زیر مجموعه هلال احمر قابلیت تأمین ۷ میلیون ماسک در سال را دارند و در حال حاضر به صورت روزانه بیش از ۵۰ هزار ماسک سه لایه با بهترین کیفیت در کارخانه‌های زیرمجموعه هلال احمر تولید می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی صبح امروز ۳۱ اردیبهشت ماه از شرکت تجهیزات پزشکی وابسته به جمعیت هلال احمر بازدید و خط تولید شیلد و ماسک سه لایه را افتتاح و خط تولید آنژیوکت را مجدداً راه‌اندازی کرد.

وی در این بازدید با حضور در بخش‌های تولید محصولاتی چون صافی دیالیز، تثبیت کننده بافت قلب، محلول دیالیز، انواع سرنگ‌ها، آنژیوکت، سوکارت، سوبگ، ماسک و شیلد و محلول ضدعفونی کننده از نزدیک در جریان روند تولید این محصولات قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد:: کارخانه‌های سها یک و سها دو از کارخانه‌های قدیمی در تولید محصولات بهداشتی و دارویی است و امروز از کارخانه‌های سها یک و دو بازدید کردم که خوشبختانه شرایط خوبی در هر دو کارخانه حاکم است.

وی درباره خودکفایی در تولید محصولات محافظت شخصی، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا می‌توانم امروز اعلام کنم که ما در تولید محصولات حفاظت شخصی به خودکفایی رسیدیم؛ یعنی اگر با پیک مجدد ابتلاء به کرونا در پاییز مواجه شویم، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت. کارخانه‌های زیر مجموعه هلال احمر قابلیت تأمین ۷ میلیون ماسک در سال را دارند و در حال حاضر به صورت روزانه بیش از ۵۰ هزار ماسک سه لایه با بهترین کیفیت در کارخانه‌های زیرمجموعه هلال احمر تولید می‌شود.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، این جمعیت اولین دستگاه تولید کننده ماسک در کشور است که موفق به اخذ مجوز صادرات این محصول از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است. اگر بازار داخلی اشباع شود، می‌توانیم ماسک‌های تولید شده را صادر کنیم.

وی با در مورد بر افتتاح خط تولید آنژیوکت، افزود: خط تولید آزمایشی آنژیوکت که سال ۱۳۹۴ متوقف شده بود امروز ۳۱ اردیبهشت ماه رسماً فعالیت مجدد خود را آغاز کرد و در این خط سالانه بیش از ۷ میلیون آنژیوکت در سایزهای مختلف تولید می‌شود که گامی بلند در جهت دستیابی به خودکفایی است.

تولید سالانه یک میلیون لیتر محلول ضدعفونی با بالاترین کیفیت

همتی با اشاره به تولید محلول ضدعفونی کننده در کارخانه‌های زیر مجموعه جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: بیش از یک میلیون لیتر محلول ضد عفونی کننده با بالاترین کیفیت در سال تولید می‌کنیم.

تولید انحصاری ست‌های تالاسمی و صافی دیالیز در هلال احمر

همتی درباره تولید ست‌های تالاسمی به صورت انبوه از سوی کارخانه‌های زیرمجموعه جمعیت هلال احمر، گفت: جمعیت هلال احمر می‌تواند ۵۰ درصد ست‌های تالاسمی و صافی‌های دیالیز را با تولید انبوه به صورت انحصاری تأمین کند.

وی تولید صافی دیالیز را یکی از محصولات استراتژیک هلال احمر در کنار تولید سایر محصولات دانست و تاکید کرد: همه قسمت‌های صافی‌های دیالیز به جز هالوفایبرها در داخل کشور تولید می‌شود. با توجه به نیاز ۴.۵ میلیونی این محصولات در سال، ما دنبال این هستیم تا تولید بیش از ۵۰ درصد از این محصولات را به جمعیت هلال احمر اختصاص دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰ نوع محصول با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ میلیون در سال در کارخانه‌های زیرمجموعه هلال احمر تولید می‌شود و این جمعیت در کنار سایر دستگاه‌ها وظیفه ذاتی خود می‌داند که از سلامت مردم محافظت کند.

وی درباره تولید شیلدهای محافظتی، گفت: ۴ هزار شیلد به صورت روزانه در کارخانه‌های زیرمجموعه جمعیت هلال احمر تولید می‌شود که می‌تواند بخشی از نیاز بیمارستان‌ها و هموطنان به شیلد را تأمین کند.

تولید آمپول و سرم در سها ۲

همتی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید سرم و آمپول در شرکت سها ۲ وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: در سها ۲ تولید داروهای مایع نداشتیم، اما در آینده نزدیک سرم و تولید آمپول‌های مختلف را در دستور کار داریم و طی چند ماه آینده فرآیند اجرایی آن آغاز می‌شود.

کد خبر 424876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.