یکی از قدیمی‌ترین اسناد ازدواج استان رونمایی شد

یکی از قدیمی ترین اسناد ازدواج در آئینی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شاهین شهر و میمه این سند متعلق به سال ۱۳۱۹ هجری شمسی یعنی سال ۱۲۷۷ هجری شمسی یعنی ۱۲۲ سال قبل و دوره مظفرالدین شاه قاجار و یکی از قدیمی ترین استاد ازدواج در استان اصفهان است.

این سند در ابعاد ۱۱۱*۶۶ سانتی متر است که با خط نستعلیق شکسته است و با همکاری میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اصفهان ترمیم شده است.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در آئین رونمایی این سند و بازدید از این موزه گفت: موزه‌های تاریخ و مردم شناسی نماد فرهنگ و تمدن و هویت همه اقوام غیور ایرانی است.

اسفندیار تاجمیری افزود: بسیاری از ادوات و وسایل قدیم برای همه خانوارها و اقوام یکسان بوده و نمادی از پیشینه و هویت هر انسانی در موزه‌های مردم شناسی پیدا می‌شود.

موزه مردم شناسی شاهین شهر دارای ۸۵۰ شیء عتیقه کارشناسی و شناسنامه دار از دوره قبل از میلاد تا معاصر است و در دو بخش تاریخ و مردم شناسی تقسیم شده است.

در این موزه کلکسیون‌های سکه، اسکناس، تمبر، کتب و نسخ خطی، چاپ سنگی، آثار باستانی، ظروف سفالی، آثار هنری نقاشی، قلمزنی، معرق کاری، منبت کاری، سبک زندگی و آداب و رسوم قدیم با مجسمه و تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر هر روز از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ در بلوار طالقانی، خیابان امامت فرعی ۲ جنوبی پذیرایی علاقه مندان است.

کد خبر 424863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.