آیین نامه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه «اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» در هیات دولت خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی ربیعی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به مشکلاتی که بسیاری از هموطنان و زنان ایرانی که با مردان خارجی ازدواج کرده بودند گفت: برای این موضوع دولت لایحه‌ای به مجلس ارسال کرد و تصویب شده بود که آئین اجرایی این قانون باقی مانده بود مشکلات و نگرانی‌هایی هم وجود داشت.

وی افزود: با تلاش‌هایی که صورت گرفت خوشبختانه امروز آئین نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به تصویب هیأت دولت رسید.

سخنگوی دولت ادامه داد: بر اساس این آئین نامه استانداری‌ها به همراه سازمان ثبت احوال و همچنین دفاتر نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور، مسئول اجرای آئین نامه هستند و فرزندان زنان ایرانی که به ۱۸ سالگی رسیدند حتی در صورت فوت و یا طلاق مادر هم می‌توانند و همچنین مادران می‌توانند (به این دستگاه‌ها) مراجعه کنند و از مزایای این قانون استفاده کنند و برای فرزندان خود تابعیت ایرانی بگیرند.

ربیعی با اشاره به یکی از بندهای این آئین نامه افزود: این قانون فقط مشمول زنان ساکن داخل کشور نیست، بلکه زنان ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و در خارج ازدواج کرده‌اند می‌توانند برای فرزندان خود تابعیت بگیرند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: حدود ۲۰۰ هزار نفر مشمول و منتظر این قانون بودند و به همه آنها تسهیل دریافت تابعیت ایرانی را به مادران ایرانی و فرزندان آنها تبریک می‌گوئیم.

ربیعی همچنین در توییتی نوشت: «خوشحالم امروز پس از پیگیری و چالش‌های زیاد آئین‌نامه اعطای «تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی تصویب شد. زنان ایرانی خارج از کشور نیز مشمول این آئین‌نامه هستند. استانداری‌ها، سازمان ثبت احوال و دفاتر نمایندگی‌های خارج از کشور مسئول اقدام می‌باشند.»

منبع: ایرنا

کد خبر 424835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    4 0
    خداروشکر .از کی اجرایی میشه انشاالله تا بتونیم تابعیت سرزمین مادری مون رو به دست بیاریم.