الکس سرکرده باند قاچاق دختران دستگیر شد + فیلم
منبع عکس: خبرآنلاین

شهروز سخنوری، سرکرده شبکه قاچاق دختران ایرانی به مالزی پس از سه سال عملیات نامحسوس پلیس امنیت دستگیر شد. وی دختران ایرانی را در اینستاگرام شکار و برای اقدامات کثیف خود به مالزی قاچاق می‌کرد.

‌به گزارش ایمنا بزرگ‌ترین باند قاچاق دختران ایرانی به سرکردگی فردی با نام مستعار الکس، که به مدت ٣ سال و با توجه به ارتباطات گسترده خود در کشورهای مختلف، دختران ایرانی را به خارج از کشور قاچاق می‌کرد و به فروش می‌رساند منهدم شد.

الکس کیست؟

شهروز سخنوری سرکرده باند قاچاق دختران ایرانی است که برای فاش نشدن هویت واقعی‌اش، نام الکس را برای خود انتخاب کرده بود.

وی از سال ۹۰ اقدامات غیرقانونی‌اش را در آمریکا آغاز کرد و با افشای اقداماتش از این کشور اخراج شد. شهروز پس از دیپورت از آمریکا به دوبی مهاجرت کرد ولی چند ماه بعد به دلیل یک پرونده تجاوز به عنف شناسایی و دستگیر شد و پس از تحمل مدتی حبس از آنجا نیز اخراج شد، یکی از همکاران شهروز در باند قاچاق دختران می‌گوید: "شهروز به همراه چند نفر دیگر در دوبی اقدام به گروگان‌گیری و آزار اعضای یک خانواده کردند و شهروز به خاطر این اقدام شش ماه زندانی بود."

تشکیل اسکورت ایرانی

صنعت اسکورت دومین صنعت غیرقانونی در دنیا محسوب می‌شود که الکس نمونه ایرانی آن را به همراه مادرش و مانلی راه‌اندازی کرد. در این صنعت که در حقیقت فروش سازمان‌یافته دختران است، حدود ۴۰ میلیون نفر در دنیا فعالیت می‌کنند.

شهروز پس از اخراج از امارات راهی ایران شد و مادر وی نیز با ترک آمریکا به ایران آمد، مادر و پسر در ایران شبکه اسکورت دختران را راه‌اندازی کرده و برای شکار طعمه‌هایشان سراغ اینستاگرام رفتند. آن طور که همدستان او اقرار کرده‌اند، بیشتر طعمه‌هایش را از میان دخترانی که عکس‌های نامناسب از خود به اشتراک گذاشته بودند، انتخاب می‌کرد و در اینستاگرام با آن‌ها گفت‌وگو می‌کرد.

وی پس از آشنایی با دختران جوان در خانه‌های لاکچری تهران با دختران قرار ملاقات می‌گذاشت و با وعده زندگی لاکچری و ماشین زیبا آنان را متقاعد به همکاری می‌کرد، سپس این دختران در شرایطی گرفتار می‌شدند که راه برگشت وجود نداشت.

الکس در مالزی

شهروز با تغییر اسم خود به الکس، فعالیت خود را با کمک مادرش و دو دختر در دوبی آغاز کرد و با کمک یک تاجر هندی برای گسترش کارش، سایتی را راه‌اندازی کرد.

کم‌کم الکس به این نتیجه رسید که ایران مخفیگاه مناسبی برای او نیست و راهی مالزی شد، وی به همراه همدستانش فعالیت زیرزمینی خود را در مالزی آغاز کرد.

دستگیری الکس

مأموران پلیس امنیت و اطلاعات ایران الکس را مدت‌ها زیر نظر گرفتند و از اقدامات مجرمانه او مدارک تهیه کردند تا بتوانند همکاری اینترپل را برای دستگیری‌اش به دست آورند.

سرانجام بعد از سه سال تعقیب و مراقبت مأموران اینترپل با توجه به مدارکی که پلیس ایران در اختیارشان قرار داده بود، وارد عمل شدند و شهروز را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. شهروز که توقع این دستگیری را نداشت با دیدن پلیس و دستبند شوکه شد، شامگاه یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه هواپیمای حامل شهروز در فرودگاه امام خمینی (ره) بر زمین نشست و او برای محاکمه به دستگاه قضائی سپرده شد.

اما الکس برای آن‌که بتواند در ایران امنیت نیروهای خود را تأمین کند، چند حامی با نفوذ برای خود پیدا کرد، یکی از این حامیان با نام مستعار دُکی در چند مورد دختران باند الکس را از بازداشت نیروی انتظامی آزاد کرده بود.

به گفته همدستان الکس، درآمد وی از فروش دختران ایرانی ماهانه ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

الکس و مانلی

در جریان تحقیقات مأموران رد پای دختری جوان به نام مانلی در این باند کشف شد، گفته می‌شود مانلی توسط یکی از افراد معروف و به اصطلاح شاخه‌ای اینستاگرام با الکس آشنا شد، او به زبان انگلیسی تسلط داشت و گزینه خوبی برای فعالیت باند در خارج از کشور بود.

الکس با خودرو و خانه‌ای گران‌قیمت مانلی را راضی به همکاری کرد. مانلی و مادر الکس از اولین افرادی بودند که در این باند شروع به کار کردند و اول در دوبی ساکن شدند و با مهاجرت الکس به مالزی نزد وی رفتند.

انتشار فیلم‌های الکس

پس از دستگیری شهروز فیلم و عکس‌هایی از او در استخرهای مختلط، مهمانی‌های شبانه و در کنار دختران ایرانی منتشر شد.

مستند الکس

گسترش فعالیت‌های الکس باعث شد، چندین ماه قبل مستندی از اقدامات مجرمانه باند او تهیه و برای هشدار به جوانان به‌خصوص دختران منتشر شود، نام این مستند پول و پورن است.

مراسم رونمایی از مستند پول و پورن با موضوع قاچاق دختران ایرانی مهرماه ۱۳۹۶ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

کد خبر 424832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.