جمع آوری روزانه ۵۰۰ تن زباله از کانال‌های تهران

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با تاکید بر عملیات لایروبی کانال‌های آب اعلام کرد: در پی این عملیات روزانه ۵۰۰ تن زباله از کانال های آب تهران جمع آوری می شود.

به گزارش ایمنا، «غلامحسین محمدی» در این باره اظهار کرد: عملیات لایروبی مسیل‌ها و رود دره‌ها به صورت منظم در حال انجام است و شب گذشته با توجه به اینکه در مدت ۱۸ دقیقه ۲۵ میلی متر باران بارید اگر این لایروبی‌ها نبود مشکلاتی در شهر ایجاد می‌شد.

وی افزود: نیروهای خدمات شهری علاوه بر رفع آب‌گرفتگی‌ها در سطح شهر همزمان کار لایروبی روزانه مسیل‌ها و رود دره‌ها را نیز انجام می‌دهند.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: هفت رود دره در اطراف شهر تهران داریم که اینها به ۱۳ مسیل تقسیم می‌شود و به داخل شهر تهران می آیند و از این رو لایروبی دائمی امری ضروری است.

به گفته وی، همه این مسیل‌ها به دلیل اینکه شن و ماسه را از بالا دست به پایین دست می‌آورند نیاز دارد که به صورت منظم در همه فصول سال لایروبی شوند.

محمدی تاکید کرد: اگر رودخانه‌ها لایروبی نشده بودند مشکلات زیادی برای شهر تهران به بار می‌آورد.

وی با اشاره به پایش لحظه‌ای رود دره‌ها و مسیل‌های شهر تهران نیز گفت: خیلی از مسیل‌ها در تصاویر به دست آمده از شهر تهران وضعیت مناسبی داشته و مشکلی ندارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 424819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.