۱۰۹۰ زندانی جرایم غیر عمد در اصفهان/ کرونای خفیف در زندان وجود دارد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان گفت: هنوز یک هزار و ۹۰ نفر با جرائم غیرعمد در زندان‌های استان اصفهان زندانی هستند.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تاکنون در برنامه یک شهر ضیافت که ویژه جمع آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان برگزار می‌شود، هشت میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان کمک مردمی داشته‌ایم، اظهار کرد: با این میزان کمک مردمی به همراه هفت میلیارد و ۹۹۷ میلیون تومان گذشت شکات، سه میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان کمک ستاد دیه و ۸۷۱ میلیون تومان آورده زندانیان ۷۹ نفر زندانی از بند رهایی یافته‌اند.

وی کمک جمع آوری شده در شب ۲۵ ماه مبارک رمضان در برنامه یک شهر ضیافت را نیز ۹۲۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ۶۹۰ میلیون تومان از این کمک‌ها از سوی خیران گلپایگان جمع آوری شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان با بیان اینکه با میزان کمک شب گذشته تاکنون سه زندانی از بند رهایی یافته‌اند، اضافه کرد: اصل بدهی این افراد ۲۶۵ میلیون تومان بوده که این اعتبار با ۵۲ میلیون تومان گذشت شکات، کمک ۷۴ میلیون تومانی ستاد دیه، آورده ۴۹ میلیون تومانی خود زندانیان به اضافه کمک‌های خیران تأمین شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر یک هزار و ۹۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان اصفهان نیازمند کمک خیران هستند، اضافه کرد: از این تعداد زندانی ۱۵ نفر زن هستند و بدهی مجموع این زندانیان ۳۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

گرجی‌زاده در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در زندان‌های استان اصفهان گفت: زندانی با بیماری حاد نداریم اما مواردی از ابتلا به کرونا به صورت خفیف در زندان‌های استان وجود دارد.

وی در خصوص بازگشت زندانیانی که به مرخصی کرونا رفتند نیز افزود: این زندانیان دیگر به زندان‌ها بر نمی‌گردند بلکه در مکان‌های تعیین شده به صورت زندانی نیمه باز مشغول فعالیت خواهند شد.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان اضافه کرد: چنانچه مؤسسات و شرکت‌ها تمایل به استفاده از نیروهای زندانی را داشته باشند می‌توانند با مراجعه به زندان با عقد قرارداد از توان افراد با تخصص‌های مختلف استفاده کنند.

کد خبر 424808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد احمدی IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    چرا وقتی چک برگشت میخوره به زندان میبرن مگه کسی تا حالا تونست در زندان کسب درآمد کنه که چک رو پاس کنه . وقتی کسی به زندان میره هم مال باخته محسوب میشه هم جان باخته. با این وضعیت کرونا چرا تصمیم درستی نمیگیرن