هاشمی: جایگاه‌های ساماندهی کارگران در مشهد افزایش می‌یابد

فرماندار مشهد گفت: ساماندهی کارگران که برای نخستین بار در سطح کشور انجام شده اقدام بسیار ارزشمندی است که توسط شهرداری مشهد صورت پذیرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رضا هاشمی در حاشیه بازدید از جایگاه‌های ساماندهی کارگران و استادکاران ساختمانی، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، امرار معاش کارگران روزمزد مختل شده و شاهد افزایش کارگران در سر تقاطع‌ها و میادین سطح شهر بودیم.

وی افزود: با حمایت‌های شهردار مشهد و اقدامات ویژه معاونت خدمات شهری در ساماندهی کارگران، این طرح با استقبال خوبی رو به رو شد و تعداد بسیاری از کارگران که حتی در زمان دیرتری به این جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند در پروژه‌های شهری به کار گرفته می‌شوند.

فرماندار مشهد افزود: در حال حاضر شهرداری مشهد پنج جایگاه ساماندهی با امکانات اولیه بسیار خوب برای کارگران ایجاد کرده که تلاش داریم با حمایت استاندار، ۲۰ جایگاه ساماندهی دیگر را در سطح شهر جهت سهولت دسترسی کارگران ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای رسیدگی به مشکلات کارگران جلسه کمیسیون کارگری با اداره کار و رفاه اجتماعی، انجمن صنفی کارگران و تأمین اجتماعی در فرمانداری برگزار شد، خاطرنشان کرد: فرمانداری مشهد به عنوان متولی هماهنگ کننده بین دستگاهی موظف است سایر ارگان‌ها و نهادها را جهت ساماندهی کارگران همراه کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری مشهد برای ساماندهی کارگران اقدام بسیار ارزشمندی انجام داده است، اما در مقطع شیوع کرونا دغدغه‌هایی وجود دارد که با از بین رفتن این ویروس، قطعاً وضعیت اشتغال کارگران سرگذر رو به بهبود خواهد رفت.

کد خبر 424790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.