آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان سنندج

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر با سموم گیاهی پایه ارگانیک خبر داد.

به گزارش ایمنا، شرمین شریفی اظهار کرد: در راستای پیشگیری از طغیان شته‌ها، کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها و بهبود شادابی و رشد درختان و همچنین حفاظت از محیط زیست عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر انجام خواهد شد.

وی افزود: سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم پایه ارگانیک به صورت شبانه با دستگاه توربولاینر توسط واحد فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج و همکاری شهرداری مناطق انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج یادآور شد: از جمله آفات مهم گیاهی درختان فضای سبز شهری، شته‌ها، پسیل، شپشک و نخودی هستند که آفت شته سیاه به عنوان آفت غالب که از شیره گیاهی تغذیه می، کند، ضمن اینکه این شته‌ها هیچ گونه ضرر انسانی ندارند.

شریفی اضافه کرد: برای انجام عملیات سمپاشی از سم پالیزین استفاده می‌شود که علاوه بر نداشتن آسیب‌های زیست محیطی هیچ گونه آسیبی برای شهروندان ندارد.

وی با بیان اینکه سمپاشی درختان به مدت ۱۰ شب و هر شب از ساعت ۲۲ تا شش صبح انجام خواهد شد، عنوان کرد: از شهروندان در خواست می‌شود از پارک کردن خودرو حامل مواد خوراکی در معابر اصلی خودداری کرده و همچنین درب و پنجره‌های مشرف به معابر اصلی را ببندند.

منبع: ایرنا

کد خبر 424766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.