اجرای ۱۷۱ پروژه بهینه سازی مصرف انرژی در اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه ۱۷۱ پروژه مرتبط با بهینه سازی مصرف انرژی در مناطق ۱۵ گانه در حال اجراست، گفت: استفاده مطلوب، مؤثر و بهینه از همه ظرفیت‌ها، منابع و نیروی انسانی موجب افزایش بهره‌وری در وظایف محوله است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن گرامیداشت فرارسیدن اول خرداد ماه «روز بهره وری و بهینه‌سازی مصرف»، اظهار کرد: بهره وری می‌تواند بیشترین استفاده از کمترین امکانات و منابع در راه رسیدن به رشد و شکوفایی همه جانبه زندگی انسان باشد.

وی افزود: در حال حاضر در برخی کشورهای توسعه یافته با وجود محدودیت منابع، سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در راه بهبود بهره وری در سطح ملی، منطقه‌ای، بخشی، سازمان‌ها، موسسه‌ها و حتی افراد انجام می‌شود و آنان پیشرفت روزافزون خود را مرهون توجه به اصل بهره‌وری می‌دانند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: اگر می‌خواهیم در دنیای پر رقابت امروزی، رونق اقتصادی، اجتماعی و زندگی بهتری داشته باشیم، لازم است به بهره‌وری بالایی برسیم؛ زیرا ایستادگی و تداوم حیات در صحنه جهانی، سرعت و دقت افزون‌تری می‌طلبد.

امیری با اشاره به قرار گرفتن جایگاه شهرداری اصفهان در کنار صنایع بزرگ کشور در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی گفت: استفاده مطلوب، مؤثر و بهینه از همه ظرفیت‌ها، منابع و نیروی انسانی موجب افزایش بهره‌وری در وظایف محوله است.

وی با بیان اینکه جهت افزایش مطلوب بهره‌وری در مصرف انرژی الکتریکی شاخص قیمت تمام شده مصرف برق برای مناطق و سازمان‌ها تعریف شده است، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های عملیاتی مؤثر جهت انجام اقدامات اصلاحی را باعث افزایش کیفی این شاخص دانست.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان کاهش مصرف در ساعات پیک تابستان سال‌جاری، همراهی با دستورالعمل‌های وزارت نیرو، حذف توان غیرفعال از شبکه توزیع محلی برق شهرداری، استفاده از تجهیزات روشنایی و نورپردازی با راندمان بالا و توسعه بهره گیری از انرژی‌های تجدید پذیر را از برنامه‌های اجرایی شهرداری اصفهان در سال جاری برشمرد.

امیری با اشاره به اقدامات مؤثر افزایش بهره‌وری انرژی، گفت: در شهرداری اصفهان چهار گروه پروژه اصلاح تأسیسات آبرسانی، بهینه‌سازی آب‌نماها، بکارگیری تجهیزات روشنایی نوین و به روز رسانی المان‌های نورپردازی، برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است.

وی با اشاره به تعداد پروژه‌های مرتبط با انرژی گفت: تعداد ۱۷۱ پروژه مرتبط با مباحث بهینه سازی مصرف انرژی با مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در مناطق ۱۵ گانه تعریف شده و طبق زمان بندی مشخص در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با اجرای این اقدامات شاخص کیفی بهره‌وری انرژی با استانداردهای ملی و بین المللی مطابق می‌شود.

کد خبر 424740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.