حضور میرسلیم در جلسه وزرای احمدی نژاد

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

رئیس مجلس باید پاکدست باشد نه فردی درگیر حاشیه و شائبه

الله‌وردی دهقانی، نماینده منتخب مردم ورزقان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی پیرامون اینکه میرسلیم گزینه مناسبی برای ریاست مجلس این دوره است گفت: میرسلیم از چهره‌های برجسته نظام و مورد اعتماد رهبری معظم انقلاب و از افراد پاکدست و توانمند انقلاب و از نسل اول انقلاب است. معتقدم میرسلیم یکی از گزینه‌های خوب برای اداره مجلس شورای اسلامی است. او با پاک دستی و توانایی خوبی که در مدیریت مجلس و آگاهی کافی از مسائل و مشکلات کشور دارد و با توجه به اینکه در دوره‌ای سمت وزارت را به عهده داشت و حدود ۴۰ سال در سمت‌های مختلف نظام مدیریت کرده است گزینه مناسبی برای احراز این سمت در مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه انتظارات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب باید سرلوحه رئیس مجلس آینده باشد خاطرنشان ساخت: جوان گرایی و اعتماد به جوان، تکیه به توانمندی‌های داخل، پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شفافیت آرا، اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر و صادرات محور و توجه به صنعت از مواردی است که باید مورد توجه رئیس مجلس آینده باشد. البته مبارزه با فساد هم هست که باید از اولویت‌های اصلی رئیس مجلس آینده باشد.

برای آشتی با صندوق رأی چه باید کرد

احمد مازنی در جلسه علنی سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: ملت ایران در آستانه دوره دیگری از مجلس قرار گرفت به هر حال انتخابات مجلس یازدهم برگزار شد و منتخبان مسئولیت سنگین نمایندگی را به عهده گرفتند.

این عضو فراکسیون امید مجلس خطاب به مسئولان، احزاب، و رسانه‌ها گفت: مساله من این است که علل و عوامل عدم مشارکت حدود ۶۰ درصد از واجدین شرایط اخذ رأی چیست؟ واقعاً چرا حدود ۸۰ درصد از رأی دهندگان تهرانی در پایتخت به صندوق رأی نیامدند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: باید میزان تأثیر تحریم‌های بدخواهان، میزان تأثیر مشارکت مردم در تحقق وعده‌ای مجالس پیشین، عملکرد مجلس دهم و دولت دوازدهم، عملکرد افراطیون در تخریب مجلس، و عملکرد شورای نگهبان بررسی شود.

وی در پایان ابراز عقیده کرد: باید پرسید مردم با چه کسانی قهر کردند و برای آشتی با صندوق رأی چه باید کرد.

حضور میرسلیم در جلسه وزرای احمدی نژاد به معنای ائتلاف است؟

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا درباره کاندیداتوری میرسلیم می‌گوید: آقای میرسلیم کاندیدای حزب موتلفه اسلامی است و اگر این حزب اعلام کند با فلان افراد یا جریان‌های درون مجلس برای ریاست آقای میرسلیم، ائتلاف کنیم، آن وقت می‌توان گفت که ائتلافی صورت گرفته اما اینکه آقای میرسلیم در جلسه‌ای بوده که افراد یا جریان‌های دیگر هم حضور داشتند که حالا قبلاً هم وزرای آقای احمدی نژاد بودند، به معنای ائتلاف آقای میرسلیم با جناح احمدی نژاد نیست.

وی ادامه می‌دهد: در عین حال تصور نمی‌کنم آقای میرسلیم این کار را انجام دهند هرچند ایشان در تدارک جلب نظر برخی نمایندگان مجلس یازدهم است و این موضوع امری طبیعی است اما این طور نیست که بخواهد با افرادی همچون جریان آقای احمدی نژاد ائتلاف کند.

ایمانی در واکنش به موضوع که «به نظر می‌رسید مصطفی میرسلیم و محمدباقر قالیباف در مجلس به یکدیگر نزدیک شوند اما حالا عکس موضوع اتفاق افتاده»، می‌گوید: به هر حال ایشان می‌خواهد کاندیدای ریاست مجلس شود و هرکس به دنبال این پست است هر تلاشی می‌کند.

خداحافظی به سبک خاتمی

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان که پنجمین دوره نمایندگی خود را به پایان می‌رساند و به علت رد صلاحیت اجازه حضور در مجلس اتی را پیدا نکرد در آخرین نطقش گفت: به لطف شورای محترم نگهبان پس از پنج دوره نمایندگی مردم شریف اردکان در مجلس، تکلیف امانتداری بیشتر حق و رأی مردم از دوشم برداشته شد، اگر چه پیش از آن خود با تلاش در جهت تصویب طرح محدود کردن دوره‌های انتخاب به سه دوره، نشان داده بودم که به دنبال ماندن بیشتر در این مسئولیت نیستم، بنابراین اکنون فرصت را مغتنم می‌شمارم و در این ایام پایانی ماه مبارک رمضان برای همه همکاران گرانقدر، موکلان عزیز و وفادارم در اردکان، همشهریان مؤمن و فهیم در یزد و عموم مردم دیندار و آگاه ایران، آرزوی توفیق و سلامت هر چه بیشتر دارم و از همه بخاطر قصور ها و ناتوانی‌ها در پیگیری خواسته‌ها و حقوقشان طلب عفو و مغفرت می‌نمایم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این وقت کوتاه از خود، آئین و نظام اعتقادی و سیاسی خویش چیزی نمی‌گویم، چون هم به داوری خداوند بزرگ بیش و پیش از هر اعمال سلیقه و حتی استصوابی باور دارم و نظارت مردم حق‌شناس و آگاه حوزه انتخابیه‌ام و همه شهروندان ذی‌حق و صاحب نظر ایرانی را بر تمامی کرده‌ها، اعتقادات و باورهای خویش بالاتر از هر رقابت سیاسی و جناحی می‌دانم. از کوچکی پرورش یافته مکتب مدارای آیت الله خاتمی روشن‌اندیش و وارسته‌ام و باورم به اسلام و انقلاب را در نوجوانی از اندیشه‌های امام خمینی (ره)، آیت الله طالقانی، آیت الله مطهری، شریعتی و خاتمی گرفته‌ام و امروز هم بر همانیم که بودیم و همان خواهد بود؛ اصلاحات و انقلاب را در امتداد هم آموخته‌ام و تجربه کرده‌ام و تمام توانم را در خدمت تقویت نظام جمهوری اسلامی و رهبری آن و توانمند کردن شهروندان و جامعه مدنی به کار گرفته و خواهم گرفت.

کد خبر 424709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.