۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۱
خطر سیل در مازندران

دستگیری سه کارمند متخلف اداره ثبت اسناد و املاک بهارستان، انفجار کپسول گاز در کارگاه مبل سازی کرج، حادثه در محور کرج_چالوس، شناسایی انبار برنج‌های احتکاری در زابل و تصادف مرگبار پیکان در کرمانشاه، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: تا اواسط امروز _چهارشنبه_ شاهد رگبار باران و رعد و برق در ارتفاعات استان به‌ویژه ارتفاعات مرکزی استان هستیم.

سیدمحمدرضا رضوی افزود: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال سیلابی شدن مسیل های کوهستانی و دره‌ها و رانش زمین از پیامدهای این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر اجتناب از تردد و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خاطرنشان کرد: همچنین افراد از هرگونه فعالیت کوهنوردی پرهیز کنند.

رضوی بیان کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی به‌منظور جلوگیری از خسارت احتمالی در حالت آماده‌باش قرار گیرند.

وی در پایان گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت نسبتاً مواج پیش‌بینی می‌شود.

دستگیری ۳ کارمند متخلف اداره ثبت اسناد و املاک بهارستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان با اشاره به روند مبارزه با مفاسد اداری گفت: سه کارمند اداره ثبت اسناد و املاک بهارستان به جرم ارتشا و پاره‌ای از تخلفات دیگر دستگیر شدند.

غلامرضا صادقی با اشاره به ورود دستگاه قضائی به پرونده دستگیری سه کارمند متخلف در اداره ثبت اسناد و املاک بهارستان اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس قوه قضائیه در خصوص برخورد با هرگونه فساد در درون و بیرون دستگاه قضائی و ادارات دولتی سه نفر از کارمندان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بهارستان به جرم ارتشا و پاره‌ای از تخلفات دیگر دستگیر و روانه زندان شدند.

وی بیان کرد: بررسی این پرونده به دلیل شیوع بیماری کرونا با وقفه‌ای همراه بود که در حال حاضر تحقیقات توسط کارشناسان و بازپرسی ادامه یافته و به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان با بیان اینکه پای افراد بیشتری به این پرونده باز شده است افزود: دستگاه قضائی بدون مماشات با فساد اداری و اخذ رشوه مقابله می‌کند.

صادقی همچنین تصریح کرد: مردم می‌توانند گزارشات خود را از تخلفات اداری و رد و بدل پول‌های کثیف به دادستانی ارائه کنند و قطعاً دستگاه قضائی و نهادهای اطلاعاتی با قدرت دست مفسدان را قطع خواهد کرد.

انفجار کپسول گاز در کارگاه مبل سازی کرج

سرهنگ محمدمعظمی گودرزی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی در یک کارگاه مبل سازی در منطقه مهرشهر کرج، بلافاصله مأموران کلانتری ۲۲ مهرشهر به محل حادثه اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج افزود: مأموران پس از حضور در محل حادثه متوجه شدند بر اثر انفجار کپسول گاز، کارگاه مبل سازی دچار آتش سوزی شده و بخش وسیعی از چوب‌های داخل کارگاه و ابزار آلات آن طعمه حریق شده است.

معظمی گفت: این حادثه یک مصدوم درمان سرپایی داشت و تلفات جانی نداشت.

وی افزود: شهروندان در استفاده از وسایل گازسوز نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد وقوع این حوادث نباشیم.

حادثه در محور کرج_چالوس

سرهنگ ایوب شرافتی جانشین رئیس پلیس راه ناجا اظهار کرد: برابر پایش تصویری دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا و بررسی شده، به دلیل نشست جاده در محور کرج-چالوس (محدوده خاکک) در حال حاضر ترافیک به صورت نیمه سنگین است.

جانشین رئیس پلیس راه ناجا افزود: عوامل راهداری جهت رفع مشکل در محل حضور دارند.

۲ کشته حاصل واژگونی پیکان در کرمانشاه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از واژگونی یک دستگاه پیکان در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: بر اثر این حادثه دو نفر کشته شده و دو نفر هم مصدوم شدند.

سرهنگ فضل الله شیری گفت: این حادثه حوالی ساعت پنج بامداد امروز در مسیر میدان آزادگان به میدان امام حسین (ع) نرسیده به پل مدافعان حرم رخ داد.

وی افزود: در این سانحه خودروی پیکان به علت سرعت بالا به شدت با جدول حاشیه خیابان برخورد کرد که در نتیجه آن راننده ۱۹ ساله و دختر نوجوان ۱۲ ساله‌ای جانشان را از دست دادند.

شیری تصریح کرد: همچنین در این سانحه دو سرنشین دیگر خودرو نیز مصدوم شده و به مراکز درمانی منتقل شدند.

‌شناسایی انبار برنج‌های احتکاری در زابل

فرمانده انتظامی زابل از کشف چهار تن و ۸۸۰ کیلو برنج احتکار شده در بازرسی از یک انبار در یکی از روستاهای حاشیه شهر زابل خبر داد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی با اشاره به اینکه ارزش برنج کشف شده ۳۷۵ میلیون و ۷۶۰ هزار برآورد شده است افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

ثمره حسینی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از وجود این گونه انبارها سریعاً موضوع را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سوختن باغ‌های مرکبات در هرمزگان

مهدی دهقانی، بخشدار توکهور گفت: پنج هکتار از باغ‌های مرکبات روستای سُهران دچار آتش‌سوزی شد که در آن ۵۰۰ اصله درخت مثمر لیمو و ۵۰ اصله درخت نخل آتش گرفت.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی پس از دو ساعت مهار شد، گفت: بیش از دو میلیارد تومان به باغ‌های مرکبات این روستا خسارت رسید.

بخشدار توکهور گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در این منطقه ۱۰ مورد آتش سوزی رخ داده که علت بیشتر آن‌ها گرمای هوا و خطای انسانی است.

کد خبر 424675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.