اعزام آتش نشانان رشتی به ۱۰ ماموریت در ۲۴ ساعت گذشته

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد نجات این سازمان در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰ عملیات اطفای حریق، حادثه و خدمات ایمنی اعزام شدند.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امدادگران و آتش نشانان رشت در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی رشت به ۱۰ عملیات اعزام شدند.

وی افزود: آتش نشانان در دو مورد حادثه تصادف خودرویی که در مجموع پنج نفر مصدوم شدند به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کردند و پس از اطلاع از محبوس شدن افراد در محل حادثه حاضر شدند و با انجام تمهیدات لازم یک نفر از محبوس شدگان را نجات دادند.

وی با اشاره به آتش سوزی منزل مسکونی عصر روز گذشته در پاچه کنار گفت: با اطلاع نیروهای آتش نشانی بلافاصله ۹ آتش نشان به همراه چهار دستگاه خودروی اطفایی به محل حادثه اعزام شدند که خوشبختانه آتش سوزی ناشی از اتصال در سیستم سیم کشی برق پشت بام با هوشیاری صاحب خانه قبل از رسیدن آتش نشانان مهار شده بود.

به گفته وی علت ۵۰ درصد از آتش سوزی‌های شهر رشت در ماه‌های نخست سال جاری اتصال در سیستم سیم کشی برق بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت تصریح کرد: دو مورد رها سازی گربه گرفتار، یک مورد صید مار در منزل مسکونی، یک مورد خرابی و محبوس شدن در آسانسور، یک مورد ایمن سازی جهت پیشگیری از سقوط مصالح ساختمانی و دو مورد خدمات و بازدید ایمنی از دیگر عملیات‌های آتش نشانان در ۲۴ ساعت گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶ افسر ارشد سازمان آتش نشانی در شیفت کاری به صورت شبانه روزی آماده باش هستند و در تمامی رخدادهای اعلام شده در محدوده ایستگاه‌های مربوطه بلافاصله به محل حوادث اعزام می‌شوند.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی آتش‌نشان و ۷۶ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۴ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 424663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.