باکیفیت‌ترین شهر جهان را باید پیاده گشت

شاید پس از شنیدن نام بارسلونا، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد تیم ورزشی مشهور آن باشد اما این شهر اسپانیایی از ویژگی‌های بی‌نظیر دیگری نیز برخوردار است که آن را از دیگر نقاط جهان متمایز کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بارسلونای اسپانیا یکی از محبوب‌ترین شهرهای جهان است که از رضایتمندی بسیار بالایی در بین ساکنان خود برخوردار است و از حیث شهرنشینی به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. از معماری بی‌نظیر گرفته تا گالری‌های هنری، آثار باستانی و فرهنگی، غذاهای بسیار لذیذ و موسیقی‌های زنده همه دست در دست هم داده است که بارسلونا را به یکی از زیست‌پذیرترین شهرهای جهان تبدیل کند. در ادامه بعضی از ویژگی‌های منحصر به فرد این شهر که باعث شده مردم از زندگی در آن لذت ببرند را شرح می‌دهیم:

شهری با قابلیت کشف زیبایی‌ها از طریق پیاده‌روی

اگرچه بارسلونا شهری نسبتاً بزرگ است اما زیبایی‌ها و ویژگی‌های منحصر بفرد آن در گوشه و کنار شهر به حدی زیاد است که برای کشف آن‌ها می‌توان از مسیرهای زیبای پیاده‌روی بهره برد. رستوران‌های محبوب با غذاهای بسیار لذیذ محلی در شهر به وفور وجود دارد که همین امر دسترسی به آن‌ها از طریق پیاده‌روی را برای شهروندان و گردشگران امکانپذیر کرده است. پارک‌ها و فضاهای عمومی زیبای شهر از هر طرف به پیاده راه‌هایی مزین به سنگفرش‌های چشم‌نواز منتهی شده است که تردد بین پارک‌ها و محله‌های اطراف را آسان‌تر کرده است. دوچرخه‌سواران بارسلونایی نیز می‌توانند در حین عبور از مسیرهای زیبای دوچرخه‌سواری از دیدنی‌های بی‌نظیر شهر لذت ببرند.

معماری باشکوه مدرن

بارسلونا به خاطر معماری مدرن بی‌نظیر خود هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر اسپانیا و شهرهای دیگر جهان به خود جذب می‌کند و به "پردیس معماری اسپانیا" شهرت دارد. قصرها و کلیساهای مجلل گوتیکی دوش به دوش ساختمان‌های باشکوه مدرن چشم‌اندازی اعجاب‌انگیز برای شهر به وجود آورده است که نظیر آن در هیچ نقطه‌ای از اسپانیا و حتی به جرأت می‌توان گفت در جهان به چشم نمی‌خورد. طراحی بخش اعظم شاهکارهای معماری بارسلونا را آنتونیو گائودی، معمار مشهور اسپانیایی انجام داده است. از مهم‌ترین آثار باستانی بارسلونا می‌توان به کلیسای کاتولیک ساگرادا فامیلیا، پارک شگفت‌انگیز گوئل، ساختمان مدرن لا پدر را و خانه سحر آمیز کاسا باتلو اشاره کرد.

بارسلونا، بهشتی برای خوش خوراک‌ها

هنگام قدم زدن در بارسلونا در هر گوشه و کنار آن رستورانی زیبا به چشم می‌خورد که غذاهای لذیذ آن هر عابر پیاده‌ای را به سمت خود جذب می‌کند. تنوع و مزه خوراکی‌های این رستوران‌ها به حدی زیاد است که تاجران و اهل کسبه محل هر روز به مدت دو ساعت محل کار خود را تعطیل می‌کنند تا از خوردن و آشامیدن در این مکان‌ها نهایت لذت را ببرند. غذاهای دریایی بارسلونا در تمام دنیا آوازه دارد و شیرینی فروشی‌ها در سراسر شهر گسترده شده است.

شهری با سواحل شگفت‌انگیز

بسیاری از گردشگران برای گذراندن اوقاتی خوش در سواحل بارسلونا از سایر شهرهای جهان بار سفر به این مکان می‌بندند. چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن هر بازدید کننده‌ای را به ساعت‌ها و حتی روزها سکونت در ویلاهای سبز اطراف ترغیب می‌کند. هوای شهر در اغلب اوقات گرم است و در نتیجه فرصت شنایی بی‌دغدغه و لذت‌بخش را برای مردم فراهم می‌آورد. از آنجا که بارسلونا محصور در آب‌های بیکران است، در نتیجه از هر نقطه از شهر دسترسی به سواحل آن به راحتی امکان دارد.

بارسلونا از تاریخ غنی برخوردار است

بارسلونا شهری بین‌المللی است که در هر گوشه از خیابان‌های آن اثری تاریخی به چشم می‌خورد. با این حال گردشگران و شهروندان برای اینکه نگاهی اجمالی به تاریخ این شهر داشته باشند به موزه تاریخ بارسلون می‌روند که در آن به نگهداری، تحقیق و نمایش میراث تاریخی شهر بارسلونا از ابتدای پایه‌گذاری آن در دوره روم باستان تا به امروز پرداخته شده است. آثار دست‌ساخت تاریخی زیادی دارد که معبد آگوست و موزه دریایی از مهم‌ترین آن‌ها است.

شهری با کارناوال‌ها و فستیوال‌های بی شمار

بارسلونا در تمام ایام خاص سال میزبان اجرای کارناوال‌ها و فستیوال‌هایی است که در بیشتر آن‌ها فرهنگ کاتالان‌ها به تصویر کشیده شده است. نمایش‌های خیره‌ کننده آتش‌بازی، موسیقی‌های زنده و ورزش‌های نمایشی کودکان از جمله اجراهایی است که مردم مشتاق را به سمت خود فرامی‌خواند. جالب است بدانید که هر منطقه از شهر جشن‌ها و کارناوال‌ها را به سبک خاص خود برگزار می‌کند که همین امر باعث تنوع شگفت‌انگیز جشن‌ها و در نتیجه جذب گردشگرانی از سراسر دنیا در ایام مختلف سال شده است.

کد خبر 424649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.