شش تایی کردن کره با پوکر دایی/  ایران ۶-۲ کره‌ی جنوبی جام ملت‌های ۱۹۹۶ + فیلم بازی

تیم ملی در یکی از بیاد ماندنی‌ترین تقابل‌های خود با کره‌ی جنوبی، توانست با نتیحه ۶ بر ۲ در جام ملت‌های امارت این رقیب سنتی خود را تحقیر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایران در حالی پا به جام ملت‌های ۱۹۹۶ امارات گذاشت که یکی از بهترین نسل‌های تاریخ فوتبال خود را در اختیار داشت. بازیکنانی که دو سال بعد حماسه ملبورن و اولین پیروزی تیم ملی در جام جهانی را رغم زدند، با هدایت محمد مایلی کهن یکی از به یاد ماندنی‌ترین حضورهای ایران در جام ملت‌های آسیا را به ثبت رساندند.

تیم ملی پس از صعود از دور گروهی رقیب، رقیب کره‌ی جنوبی در یک چهار نهایی شد. کره‌ای‌ها بازی را بهتر شروع کردند و دقیقه ۱۱ قفل دروازه نکیسا را گشودند. کریم باقری دقیقه ۳۰ بازی را به تساوی کشاند اما ۴ دقیقه باز هم کره توانست پیش بیافتد.

اوایل نیمه دوم خداداد گل دوم ایران را به ثمر رساند تا همه چیز به تعادل کشیده شود. ایران پیش کشید و کره در لاک دفاعی فرو رفت. همه چیز تا دقیقه ۵۵ برابر بود تا علی دایی آتش بازی را در آل مکتوم استارت زد. دایی با دو گل استثنایی که تا سال‌ها در تیزر برنامه‌های تلویزیونی مورد استفاده واقع می‌شد، در دقایق ۵۵ و ۶۶ ایران را ۴ بر ۲ پیش انداخت. شیرازه تیم کره از هم پاشید و تیم ملی نهایت استفاده را از ضعف حریف شرق آسیایی خود برد. شهریار فوتبال ایران در ۱۰ دقیقه پایانی دو بار دیگر هم قفل دروازه کره را گشود تا یکی از خاص‌ترین نتایج تاریخ فوتبال ملی آن هم مقابل کره‌ی جنوبی رقم بخورد. دایی در این مسابقه پوکر کرد و تا حد زیادی راه رسیدن به آقای گلی تاریخ جام ملت‌ها را با این تک مسابقه طی کرد.

یکی از به یاد ماندنی‌ترین صحنه‌های این مسابقه به چهره محزون پارک جونگ هوان، سرمربی وقت کره‌ای‌ها بود. تیم ملی با این نتیجه پس از ۳۸ سال موفق شد انتقام باخت ۵ بر صفر مقابل کره‌ی جنوبی در بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو را بگیرد و راهی نیمه نهایی شود.

جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ - امارات

استادیوم: آل مکتوم دوبی، امارات

تاریخ برگزاری: ۲۶ آذر ۱۳۷۵

ایران ۶-۲ کره‌ی جنوبی

کد خبر 424627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.