کلنگ‌زنی محور تشریفات پس از تصمیمات قانونی در کمیسیون ماده پنج

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: خوشبختانه مطالعات محور تشریفات توسط مشاور انجام شده و در صورت رفع موانع قانونی در کمیسیون ماده پنج می‌تواند این پروژه به دست مدیریت شهر اصفهان عملیاتی شود.

داریوش امانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: محور تشریفات یکی از محورهای مهم ورود گردشگران و توریست به شهر اصفهان است که در حال حاضر با دوگانگی مواجه شده به طوری که مدیریت بخشی از آن در حوزه شهر و بخشی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

وی افزود: مذاکرات لازم با معاونت عمرانی استانداری اصفهان انجام شده و امیدواریم موانع قانونی آن در کمیسیون ماده پنج تا شش ماه نخست سال جاری برطرف شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: دسترسی‌هایی که در جاده فرودگاه به روستاهای اطراف، مراکز پرورش دام و … وجود دارد، محور تشریفات را از زیبایی خارج کرده به همین خاطر رسیدگی به این امور اولویت شهرداری است.

وی ادامه داد: اگر این جاده به شهرداری واگذار و مسائل قانونی آن رفع شود، طرحی در نظر گرفته شده تا کنارگذرهای این محور برای دسترسی به روستاهای اطراف ساماندهی شود.

امانی با بیان اینکه در طرح محور تشریفات مناظر اطراف جاده از جمله فضای سبز و المان‌های شهری مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: خوشبختانه مطالعات لازم توسط مشاور انجام شده و امیدواریم بتوانیم عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های سال‌جاری، گفت: بخش زیادی از پروژه‌های عمرانی شهر در حوزه ترافیک است که نمونه بارز آن احداث ادامه بلوار فرزانگان برای رفع یک معضل بزرگ و چندین ساله تردد خودروهای سنگین بود و در ایام نوروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: احداث پروژه تقاطع‌های غیر همسطح شهید سپهبد سلیمانی در مجاورت کارخانه قند، اتصال جاده اشکاوند، رینگ حفاظتی شهر از دیگر پروژه‌های ترافیکی شهر به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز مرکز کنترل ترافیک و مجهز کردن رینگ‌های دوم و سوم شهر به زیرساخت‌های ترافیکی از جمله دوربین‌های ثبت تخلف و نظارتی امسال انجام می‌شود.

امانی با بیان اینکه جایگزینی ۱۰ هزار موتور برقی به جای موتورهای بنزین سوز و کاربراتوری در دستور کار قرار گرفته است، افزود: طرح مربوطه از سوی دولت ابلاغ و اعتبارت آن مشخص شده اما سازوکار اجرایی آنکه بتوانیم با استفاده از بسته تشویقی موتورسواران را برای انجام این کار راغب کنیم، اعلام نشده است.

نوسازی ناوگان تاکسیرانی بر اساس یک تفاهم نامه با دولت برای نوسازی پنج هزار دستگاه تاکسی در حال پیگیری است، اما چنانچه به نتیجه نرسید از طریق منابع شهرداری اصفهان یک‌هزار دستگاه تاکسی شهر را نوسازی خواهیم کرد و این روند این را سال به سال ادامه می‌دهیم.

کد خبر 424620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.