صادقیان: فراکسیون امید عملکرد خوبی نداشت

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مجلس دهم برنامه خاصی را پیش نبرد؛ زیرا فاقد فراکسیونی قوی بود و فراکسیون امید نیز عملکرد خوبی نداشت.

رضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون عملکرد مجلس دهم اظهار کرد: سال ۹۴ در حالی مجلس دهم تشکیل شد که جو مثبتی در جامعه نسبت به جریان اصلاح طلب وجود داشت.

وی افزود: همین اقبال مردمی بود که باعث ورود نیروهای اصلاح طلب به مجلس دهم شد. اصلاح طلبان در اولین گام فراکسیون امید را با تعداد زیادی از اصلاح طلبان تشکیل دادند اما مانند همیشه اصولگرایان مجلس در اکثریت بودند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: مجلس دهم برنامه خاصی را پیش نبرد؛ زیرا فاقد فراکسیونی قوی بود و فراکسیون امید نیز عملکرد خوبی نداشت. نمی‌توان انتظار داشت که نمایندگان اصلاح طلب از شهرستان‌ها بتوانند با خواسته‌های ملی مردم همسو شوند؛ زیرا اکثریت آنها به فکر تامین منافع و امتیاز حوزه انتخابیه خود هستند.

صادقیان تاکید کرد: مجلس دهم درگیر مبحث برجام شد و بسیاری از نمایندگان شاخص اصولگرا و هیئت رئیسه شروع به حمایت از برجام کردند و همین باعث شکل گیری موج انتقادها از عملکرد نمایندگان و سیاست خارجی دولت در بیرون از مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از نمایندگان زمانی که وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند؛ بیشتر از آنکه به وظیفه اصلی خود یعنی قانون گذاری و نظارت بپردازند، به دنبال امتیاز گیری از نهادهای مختلف هستند. همین باعث شده نمایندگان از جایگاه حقوقی خود فاصله گرفته و نهادهای مختلف نمایندگان را در جایگاه نمایندگی از مردم نمی‌بینند.

کد خبر 424603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.