عملکرد مناطق شهرداری تهران در صیانت از گیاهان بومی ارزیابی شود

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از سازمان بوستان ها و فضای سبز خواست نتایج ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲ گانه در صیانت از گیاهان بومی را به شورای شهر ارسال کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدآرش حسینی میلانی صبح امروز (سه‌شنبه) در دویست و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با انتقاد از ریشه کنی و حذف گیاهان بومی در فضای سبز شهر تهران، اظهار کرد: سال گذشته به پیشنهاد کمیته محیط زیست شورا، سازمان بوستان‌ها بخشنامه‌ای را مبنی بر ممنوعیت ریشه کنی و حذف گیاهان فضای سبز شهر تهران ابلاغ کرد که طی آن مقرر شد ریشه کن کردن گیاهان خودروی بومی در فضای سبز ممنوع باشد.

وی افزود: بر اساس گزارش‌ها پیمانکاران در برخی از مناطق مجدداً به ریشه کنی و تخریب ذخایر ژنتیکی بومی شهر تهران دست زده‌اند.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: به شهرداری تهران به ویژه حوزه فضای سبز مناطق ۲۲ گانه تذکر می‌دهم در اسرع وقت اجرای کامل مفاد بخشنامه حفظ و صیانت از گیاهان بومی را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز نیز می‌خواهم در این مدت از اقدامات پیشگیرانه دریغ نکرده و نتایج ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲ گانه را به شورای شهر ارسال کند.

کد خبر 424600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.