غربالگری کرونا در ایران یک مدل موفق جهانی است

وزیر بهداشت گفت: بیانیه ایران در هفتاد و سومین مجمع جهانی سلامت که امروز به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، شامل چندین بند بود. اولاً حمایت خودمان را از سازمان جهانی بهداشت به عنوان سازمانی که می‌تواند در شرایط کنونی، حلقه وصل بین کشورها برای مبارزه با کرونا باشد را اعلام کردیم.

به گزارش ایمنا، سعید نمکی درحاشیه برگزاری هفتاد و سومین مجمع جهانی سلامت به صورت ویدئو کنفرانس، اظهار کرد: تضعیف سازمان جهانی بهداشت که برای اولین بار توسط آمریکا اتفاق افتاد را محکوم و حمایت قاطعانه خودمان را از اقدامات این سازمان اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه ایران در شرایط سخت تحریم در مورد مدیریت بیماری کووید ۱۹ موفق عمل کرده است، افزود: در این نشست، دستاوردهای بزرگی که در کاهش مرگ و میر و مدیریت، کنترل و مهار این بیماری داشتیم را بیان کردیم.

به گفته وزیر بهداشت؛ اقدامات ایران شامل دو فاز بود؛ فاز اول مربوط به آمادگی کشور برای دفاع مقابل هجمه اولیه بیماری توسط مراکز و نیروهای بهداشتی و درمانی، مشارکت بین بخشی و مشارکت مردم و فاز دوم نیز مربوط به استفاده از ظرفیت‌های سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه کشور، بهورزان، مراقبین سلامت، نیروهای بهداشتی و سایر نیروها در مقابله با کرونا ضمن بهره مندی از غربالگری، بود.

نمکی خاطرنشان کرد: غربالگری کرونا در ایران یکی از دستاوردهای بزرگ کشور بود که توانستیم در مرحله اول ۷۸ میلیون و در مرحله دوم ۲۲ میلیون نفر را به عنوان یک مدل موفق جهانی، غربالگری کنیم. در این مجمع، عدالت در خدمت رسانی به بیماران کووید ۱۹ در ایران را به اطلاع کشورهای دنیا رساندیم. ایران کشوری بود که پیر و جوان، فقیر و غنی و حتی اتباع بیگانه را به صورت رایگان درمان کرد.

وی تصریج کرد: همچنین از سازمان جهانی بهداشت خواستیم که در بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و سایر ملت‌هایی که بر اثر تحریم‌ها، تحت فشار اقتصادی شدید هستند، مداخله کند تا این کشورهای در تأمین دارو و واکسن دچار مشکل نشوند.

بنا به گزارش وبدا؛ وزیر بهداشت با اشاره به نامگذاری سال ۲۰۲۰ به عنوان حمایت از ماماها و پرستاران توسط سازمان جهانی بهداشت، خاطرنشان کرد: امسال سال همه نیروهای حوزه سلامت به ویژه نیروهای خط مقدم مبارزه با کرونا از جمله بهورزان و سایر اعضای تیم درمانگر کووید ۱۹ است و باید از آنها با تأمین لباس، ماسک و اقلام حفاظت فردی، محافظت کنیم.

کد خبر 424599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.