نحوه آموزش و ارزشیابی دروس عملی هنرستانی‌ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ جلسه نیاز است تا دو پودمان باقی مانده از پنج پودمان مهارتی هنرستانی‌ها ارائه شود، گفت: برای ارائه آموزش شایستگی‌های فنی، دانش آموزان پایه دوازدهم اولویت دارند.

به گزارش ایمنا، علیرضا کمره‌ای درباره برگزاری دروس و کارگاه‌های عملی هنرستانی‌ها اظهار کرد: ارزشیابی دروس نظری، دروس پایه و شایستگی‌های غیرفنی مشابه سایر پایه‌ها انجام می‌شود.

وی در زمینه ارزشیابی دروس هنرستانی‌ها، افزود: ارزشیابی دروس تئوریک برای همه دانش‌آموزان هنرستانی به علت آنکه امتحان نهایی ندارند، مشابه سایر پایه‌ها است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر دروس شایستگی‌های فنی شامل استاندارد مهارت در کاردانش و شایستگی‌های فنی در رشته‌های شاخه فنی و حرفه‌ای، گفت: چون این شایستگی‌های فنی باید به روش کارگاهی ارائه شوند هم آموزش به صورت حضوری خواهد بود و هم ارزشیابی همزمان با آموزش انجام می‌شود که این دوره‌ها همزمان با بازگشایی مدارس برگزار می‌شود.

کمره‌ای تصریح کرد: حدود ۱۵ تا ۲۰ جلسه نیاز است تا دو پودمان باقی مانده از پنج پودمان مهارتی ارائه شود، زیرا تا قبل از تعطیلات مدارس بیش از سه پودمان ارائه و ارزشیابی آن هم انجام شده بود. برای برخی رشته‌ها همچون کامپیوتر و حسابداری که امکان ارائه تلویزیونی یا مجازی آنها وجود داشت آموزش در دو پودمان باقی مانده انجام شده و بخش‌های عملی را هم در این بازه زمانی امتحان می‌گیرند و نتایج را اعلام می‌کنند.

وی در خصوص اینکه ارائه آموزش شایستگی‌های فنی، پایه دوازدهم اولویت دارد، به ایسنا گفته است دانش آموزان کلاس دوازدهم فارغ‌التحصیل می‌شوند و دیگر به مدرسه برنمی‌گردند، آنها یا به سربازی و آموزش عالی می‌روند و یا وارد بازار کار می‌شوند به همین جهت در اولویت هستند و سپس دروس پایه یازدهم و دهم به تدریج ارائه خواهد شد.

کد خبر 424592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.