آغاز عملیات بازسازی اتوبوس‌ها از اوایل خردادماه امسال

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه عملیات بازسازی اتوبوس‌ها از اوایل خردادماه سال جاری آغاز می شود، گفت: بازسازی اتوبوس‌ها توسط کارخانجات و شرکت های مورد تایید اتحادیه اتوبوسرانی کشور با نظارت شرکت واحد انجام می شود.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دولت به دلیل آنکه شهر اصفهان در فرآیند بازسازی اتوبوس‌ها اقتصادی عمل کرده، این شهر را پایلوت بازسازی و نوسازی اتوبوس قرار داده است.

وی افزود: سال گذشته با توجه به پیگیری‌های شده توسط شهردار اصفهان، معاون مالی و اقتصادی شهردار و اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی در زمینه بازسازی اتوبوس‌ها از دو سال و نیم گذشته که تبدیل به یک برند در حوزه بازسازی در سطح کشور شده، شهرداری اصفهان موفق به دریافت اعتبارات قابل توجه برای بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به نحوه تأمین هزینه‌های مورد نیاز برای بازسازی اتوبوس‌ها، خاطرنشان کرد: هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس به طور میانگین ۳۰۰ میلیون تومان است که ۸۰ درصد هزینه‌ها از طریق ارائه تسهیلات کم بهره و ۲۰ درصد توسط شهرداری تأمین می شود، البته مجوزهای لازم از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت شده است.

وی ادامه داد: غیر از کلانشهرهای تهران و اصفهان، تاکنون هیچ شهر دیگری در کشور موفق به دریافت این اعتبارات از دولت نشده است.

افتخاری با بیان اینکه اتوبوس‌ها توسط کارخانجات و شرکت‌های مورد تأیید اتحادیه اتوبوسرانی کشور با نظارت شرکت واحد بازسازی می‌شود، تصریح کرد: برای بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس متنوع به لحاظ میزان و حجم عملیات بازسازی، در حال حاضر حداقل با سه مجموعه مذاکره نهایی شده و قرارداد آن به زودی امضا می شود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت کارخانجات عملیات بازسازی اتوبوس‌ها از اوایل خردادماه سال جاری آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه اظهار کرد: هر ایستگاه اتوبوس باید نمادی از زیبایی و تابلوی زیباسازی برای شهر و محلی برای منتظر ماندن شهروندان در محیطی تمیز و زیبا باشد.

کد خبر 424589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.