۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۲
نگین البرز، اسیر در چنگال سیاهی

بیرون راندن میهمان ناخوانده‌ای که آرامش مردمان را بر هم زد و شهر را در سیاهی رکود و سکوت فرو برد، پیکاری مدام می‌طلبد تا شاید سپیده‌دم سلامت، پایان سیاهی و پریشانی آن باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گرگان همچنان در چنگال کرونا اسیر است، اندکی از تب و تاب بیماری کاسته شده، اما سایه بیم و هراس همچنان بر زندگی شهروندان سنگینی می‌کند. هر روز شماری از شهروندان به این بیماری مبتلا می‌شوند و برخی نیز در اثر آن جان خود را از دست می‌دهند. زندگی در سایه بیم و امید جریان دارد و همگان چشم‌انتظار بازگشت روزگار شیرین گذشته هستند. در این هنگامه سخت، مدیران شهری رسالتی خطیر بر عهده دارند و می‌کوشند طلایه‌داران لایقی در حفظ جان شهروندان باشند.

همدلی ۹۰ محله در مقابله با کرونا

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا می‌گوید: با توجه به اهمیت مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا و در راستای حفظ سلامت شهروندان کمیته مقابله با ویروس کرونا در شهر گرگان توسط شهرداری تشکیل شد.

او خاطرنشان می‌کند: شهرداری تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای پیشگیری و مقابله با کرونا و تأمین بسته‌های بهداشتی، آموزشی و معیشتی هزینه کرده است.

شهردار گرگان ادامه می‌دهد: ضدعفونی معابر و مسیرهای پرتردد سطح شهر که با همکاری استانداری و فرمانداری و سپاه نینوا استان گلستان انجام شد، اثرات مطلوبی داشت به به همین دلیل این خدمات و همکاری ادامه خواهد داشت.

دادبود با اشاره به حمایت اعضای شورای اسلامی گرگان برای خرید تعدادی اقلام غذایی برای افراد نیازمند در قالب بسته‌های معیشتی و توزیع بین اقشار آسیب‌پذیر این شهر، اضافه می‌کند: طرح همدلی و کمک مومنانه در ۹۰ محله شهر گرگان به اجرا در آمد که در آن خیران، فرمانداری، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه گرگان در هیئت امنای مساجد همکاری کردند.

او ابراز امیدواری می‌کند: با مشارکت شهروندان و کمک دستگاه‌های مختلف بتوانیم بخشی از نیازهای کسانی که معیشت آنان به خاطر کرونا دچار مشکل شده است را تأمین کنیم.

شهردار گرگان عنوان می‌کند: با تلاش کارگران و کارکنان معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان، آهک‌پاشی و پاکسازی معابر پرتردد، باکس‌های زباله و همچنین در پایان هر شیفت کاری ضد عفونی اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شد؛ تاکسی‌های درون شهری نیز می‌توانند خودروهای خود را در پارکینگ اتوبوس الغدیر ضدعفونی کنند.

دادبود ادامه می‌دهد: پس از بررسی نیازهای ضروری بیمارستان صیاد شیرازی، برای حفظ سلامت شهروندان و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان، یک دستگاه پیشرفته صنعتی شست و شو و ضدعفونی لباس و پتو از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان خریداری و به این مرکز تخصصی اهدا شد.

او با بیان اینکه ساختمان‌های شهرداری گرگان با مواد ضدعفونی کننده ضدعفونی می‌شود، یاد آور می‌شود: در ورودی ساختمان‌های شهرداری گرگان، ماده ضدعفونی کننده قرار داده شده است تا شهروندان قبل از ورود به ساختمان دستان خود را ضدعفونی کنند.

۷ مرحله ضدعفونی شهر

موسی‌الرضا صفری، معاون خدمات شهری شهردار گرگان نیز با بیان اینکه از لحظات ابتدایی شیوع کرونا، جلسه کمیته سالم سازی محیط شهر گرگان برای پیشگیری از شیوع این ویروس، برگزار شد، می‌گوید: در این جلسه مقرر شد هفت مرحله ضدعفونی و گندزدایی معابر سطح شهر از طرف شهرداری گرگان انجام شود.

او با بیان اینکه سطل‌های زباله از مهم‌ترین کانون‌های شیوع ویروس و آلودگی است، می‌افزاید: برای پیشگیری از شیوع ویروس از این طریق، شست‌وشوی دائم آن‌ها پس از تخلیه زباله به روزانه صورت می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار گرگان عنوان می‌کند: کارکنان سازمان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان زیر نظر کمیته سالم‌سازی محیط شهری با تمام توان و استفاده از همه امکانات عملیات ضدعفونی و گندزدایی ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری را در محل پارکینگ اتوبوسرانی در دو نوبت انجام می‌دهند.

صفری با بیان اینکه تمامی ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، جایگاه‌های سوخت و سرویس‌های بهداشتی عمومی توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان ضدعفونی و گندزدایی می‌شود، خاطرنشان می‌کند: ورودی پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهر گرگان نیز ضدعفونی می‌شود و با تاکید شهردار گرگان، دو پایگاه تب‌سنجی و غربالگری در دو ورودی مناطق تفرجگاهی النگدره و دو پایگاه در ناهارخوران ایجاد شد.

او از چاپ برشورهای آموزشی حاوی اصول طرح فاصله گذاری اجتماعی و توزیع آن‌ها در مناطق گردشگری، تفرجگاهی و تفریحی گرگان خبر داد و می‌افزاید: در هفتمین مرحله ضد عفونی معابر شهری و اماکن عمومی، جایگاه CNG و پمپ بنزین‌ها، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، آرامستان، ترمینال غرب و شرق، بازارچه‌ها، نانوایی‌ها، کلانتری‌ها، مراکز رادیوگرافی و تصویربرداری‌، بانک‌ها، بازارچه مرغ ماهی، معابر عمومی و محلات پرتردد نیز گندزدایی شد.

معاون خدمات شهری شهردار گرگان تصریح می‌کند: در این عملیات ضدعفونی، شش دستگاه خودرو آتش نشانی سبک و سنگین، سه دستگاه خودروی نیسان واتر جت، شش تانکر شش و ۹ هزار لیتری، یک تانکر سه هزار و ۵۰۰ لیتری دفاع بیولوژیکی ارتش جمهوری اسلامی و هشت نیرو با هشت دستگاه سمپاش دستی بکار گرفته شدند.

توزیع اقلام حمایتی بین نیازمندان

سید محمد مرتضوی، رئیس کمسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه شهرداری این شهر برای پیشگیری از شیوع کرونا عملیات ضدعفونی و گندزدایی شهر را در دستور کار قرار داده است، عنوان می‌‎‌کند: شهرداری گرگان یک بسته حمایتی به ارزش دو میلیارد تومان شامل اقلام معیشتی و بهداشتی را از طریق ستادها و قرارگاه‌های سلامت استان در ۹۰ محله گرگان بین آسیب دیدگان و مستمندان توزیع کرد.

او با بیان اینکه در این شرایط به کمک خیران برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا نیاز داریم، تصریح می‌کند: برای فعالان کسب و کارهای مختلف اتفاقات ناخوشایندی رخ داد و بسیاری از شهروندان از نظر اقتصادی متضرر شدند؛ برخی مشاغل پرخطر بودند که بازگشت آن‌ها به کسب و کار نیازمند رعایت ملاحظات و صبر و شکیبایی بود.

رئیس کمسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان می‌کند: شهروندانی که کسب و کار آن‌ها آسیب دیده باید حمایت شوند، لازم است از کارفرمایان حمایت شود تا آنان نیز بتوانند از اخراج کارگران جلوگیری کنند.

کد خبر 424588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.