کشف و ضبط ۱۲ تن چوب بلوط قاچاق در لنجان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنجان از کشف و ضبط ۱۲ تن چوب بلوط قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، روح الله کاظمی در جمع خبرنگاران قاچاق چوب حراج سرمایه ملی دانست و اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در کنار معضلاتی چون تغییر اقلیم، خشکسالی و…بلایی تحت عنوان قاچاق چوب دامن‌گیر درختان جنگل‌ها و مراتع کشور شده و سرمایه‌های ملی کشور را نشانه گرفته است، سرمایه‌هایی که متعلق به نسل‌های آینده هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان لنجان نگاه ویژه‌ای به مبارزه با قاچاق چوب در این شهرستان دارد وبرهمین اساس مقصدهای چوب مانند کارخانجات چوب بری، کارگاه‌ها و همچنین انبارهای سطح شهرستان به صورت مستمر توسط بازرسان مورد بازدید قرار می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان لنجان در ادامه از کشف وضبط ۱۲ تن چوب بلوط قاچاق در این شهرستان خبر داد وتصریح کرد: این محموله به ارزش ریالی حدود یک میلیارد و ۸۲۳ میلیون ریال توسط مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان لنجان در بازرسی از کارگاهی در شهر ورنامخواست کشف وضبط شد.

وی عنوان کرد: برخی افراد به دلیل ناآگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، درختان باغی را قطع و بدون اخذ مجوز اقدام به حمل این درختان به مناطق دیگر برای فروش می‌کنند که در صورت مشاهده تخلف، طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع حمل چوب بدون مجوز توقیف خواهد شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: از دوستداران طبیعت درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به عرصه‌های ملی، قطع درختان جنگلی، حمل چوب وزغال را با شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند تا یگان حفاظت اداره منابع طبیعی بتواند با متخلفیان برخورد قانونی داشته و از تخریب عرصه‌های ملی جلئگیری کند.

کد خبر 424586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.