پارک‌های اراک استانداردسازی می‌شود

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اراک از ایمن سازی محوطه بازی کودکان در پارک‌های اراک خبر داد.

احمد حسنی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ایمن سازی زمین بازی کودکان و پارک‌های شهر در راستای حفظ سلامتی کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: در همین خصوص و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی خانواده‌ها و کودکان هنگام بازی در پارک‌های شهر این سازمان نسبت به ایمن سازی زمین بازی پارک‌های شقایق، توحید، مسافر و توسکا با استفاده از کفپوش‌های استاندارد اقدام کرد.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های مهم پارک‌ها ایمن سازی محیط بازی کودکان برای حفاظت از آن‌ها است و این مهم در دستور کار سازمان قرار دارد.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اراک با اشاره به هزینه بالای کفپوش‌های استاندارد برای محیط بازی کودکان در پارک‌ها، اظهار کرد: با توجه به آسیب وارد شدن به کفپوش و نیاز به تعویض، امکان به کار بردن کفپوش و اصلاح نواقص در تمامی پارک‌ها به صورت همزمان وجود ندارد و این اقدام به صورت دوره‌ای و طبق بررسی کارشناسان انجام می‌شود.

حسنی افزود: عملیات نصب کفپوش استاندارد در دیگر پارک‌های اراک نیز در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

وی گفت: این کفپوش‌ها با نام‌های کفپوش گرانولی کفپوش پارکی نیز نامیده می‌شود که از قطعات لاستیکی خرد شده بسیار ریز و یا گرانول خام (مخصوص زمین بازی کودکان) ساخته شده‌اند تا کودکان هنگام بازی و تاب خوردن و استفاده از دیگر تجهیزات زمین بازی با مشکل مواجه نشوند.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اراک افزود: ایمن‌سازی وسایل و ابزار بازی از مهم‌ترین وظایف مدیران شهری است که در کلانشهرها به دلیل تراکم جمعیت و مراجعه گسترده شهروندان به این مناطق اهمیت بیشتری دارد.

حسنی یادآور شد: کودکان سرمایه‌های انسانی جامعه هستند که حفاظت از سلامت روحی و جسمی آنها بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 424577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.