شهروند مسئولیت‌پذیر از عوامل حفظ طبیعت ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان، شهروندان مسئولیت‌پذیر را یکی از عوامل مهم حفظ طبیعت ناژوان دانست و گفت: همه باید در پاسداشت و نگهداری ناژوان به عنوان یک سرمایه بزرگ ملی در اصفهان تلاش کنند.

سید رسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اکثر شهروندان در ناژوان بسیاری مسائل شهروندی را رعایت می‌کنند و با نگاه به اینکه پارک طبیعی است وارد آن می‌شوند.

وی تصریح کرد: پارک طبیعی ناژوان با وسعتی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ هکتار یک سرمایه بزرگ ملی در اصفهان است و همه باید در پاسداشت و نگهداری آن تلاش کنند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان افزود: شکستن شاخ و برگ درختان، برافروختن آتش زیر درختان، پارک خودرو در داخل فضاهای سبز، ریختن زغال و پسماند حاصل از دخانیات در داخل تشتک درختان و جوی‌های آب با توجه به اثرات مخرب اینگونه پسماندها، باعث آسیب‌زدن به فضای سبز ناژوان می‌شود؛ حتی قرار دادن ظروف و منقل باعث آسیب زدن به فضای سبز خواهد شد.

وی ادامه داد: در پارک طبیعی ناژوان باغاتی در اختیار کشاورزان و با مالکیت است و شهروندان باید از ورود به حریم خصوصی این باغات و آسیب‌زدن به محصولات کشاورزی و گل‌کاری‌ها، خودداری کنند.

هاشمیان با بیان اینکه در شش‌ماهه گذشته بیش از ۱۴ هزار اصله درخت و درختچه مقاوم به کم‌آبی در ناژوان کاشته شده است، افزود: بیش از ۱۰ هزار مترمربع چمن در ناژوان ترمیم کاشت شده و بیش از ۷۰۰ مترمربع باغچه گل دائم با استفاده از گونه‌های کم نیاز آبی احداث شده است.

وی تاکید کرد: یکی از عوامل حفظ طبیعت ناژوان، شهروندان مسئولیت‌پذیر هستند که علاوه بر کمک در نگهداری این سرمایه ملی، به شهروندانی کم توجه نسبت به رعایت برخی مسائل، تذکر می‌دهند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: در کنار این شهروندان، فعالیت کارگران تلاشگر حوزه فضای سبز، نیروهای مدیریت کنترل و نظارت و کارکنان حوزه فضای سبز با تشکیل اکیپ‌ها و مراقبت مستمر از این پهنه، باعث شده که کمترین آسیب به درختان و طبیعت ناژوان برسد.

وی ادامه داد: چنانچه شهروندان مواردی از تخلف و آسیب زدن به طبیعت ناژوان را مشاهده کردند، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۳۷۶۵۲۵۹۷ گزارش کنند.

کد خبر 424556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.