۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
دو سالانه ونیز لغو شد

بینال ونیز یا دو سالانه ونیز که نمایشگاهی بزرگ از آثار هنری معاصر است به علت شیوع ویروس کرونا لغو و در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد؛ همچنین دو سالانه معماری ونیز نیز در موعود مقرر برگزار نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، پنجاه و نهمین دو سالانه ونیز در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد تا یکی از بزرگترین رویدادهای هنری دنیا به جای دو سال با چهار سال وقفه دور جدید خود را آغاز کند. همچنین دو سالانه معماری ونیز که مهم‌ترین رویداد معماری در دنیا است به علت شیوع ویروس کرونا با یک سال تأخیر در سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

این تعویض تاریخ‌ها باعث شده تا تقویم رویدادهای هنری جهان به هم بریزد، اکنون دو سالانه کسل آلمان و لئون فرانسه نیز در تابستان ۲۰۲۲ برگزار خواهند شد. برای جلوگیری از انطباق تاریخ این رویدادهای هنری تصمیم گرفته شده تا برخی از آن‌ها از جمله دو سالانه در پاییز برگزار شود.

یکی از مدیران دو سالانه معماری ونیز گفته است: "با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، به هیچ عنوان امکان پیش رفتن با زمان بندی قبلی وجود نداشت. دو سالانه‌های ونیز رویدادهای جهانی هستند و در برگزاری آن‌ها باید تمام مسائل از جمله رعایت نکات بهداشتی را در نظر گرفت".

گفتنی است هفدهمین دوره دوسالانه معماری ونیز با عنوان چگونه "می‌توانیم با هم زندگی کنیم؟ " قرار است با شرکت شصت و پنج کشور و در ماه آگوست سال ۲۰۲۱ برگزار شود.

کد خبر 424549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.