خسارت بیش از ۳۳۴ میلیارد ریالی کرونا به تاکسیرانی مشهد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: میزان خسارات شیوع کرونا به تاکسیرانی مشهد به دلیل کاهش میزان سرویس‌دهی به مسافران بیش از ۳۳۴ میلیارد ریال بوده است.

خلیل الله کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امکان پرداخت کرایه تاکسی به صورت الکترونیکی با استفاده از بارکد خوان QR از سال گذشته در مشهد فراهم شده و تا کنون حدود ۹ هزار دستگاه تاکسی به این سیستم مجهز شده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت بیمه رانندگان تاکسی، تصریح کرد: بیمه بیکاری به کسانی تعلق می‌گیرد که سه درصد سهم کارفرما را به همین منظور پرداخت کنند البته این موضوع در بیمه‌های اجباری اتفاق می‌افتد، اما در تاکسیرانی، بیمه تأمین اجتماعی خویش فرما و مشاغل آزاد بوده و سه درصد مذکور پرداخت نمی‌شود بنابراین طبق قانون و آئین نامه مصوب بیمه بیکاری، این مزایا شامل تاکسیرانان نمی‌شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به اقدامات شده در بخش ناوگان تاکسیرانی برای حفظ سلامت رانندگان و مسافران از خطر ابتلا به ویروس کرونا، افزود: غربالگری ۱۵۰۰ تاکسیران به صورت روزانه، ضد عفونی کردن یک هزار دستگاه تاکسی‌های خطوط، مبادی ورودی حرم مطهر به صورت روزانه، تجهیز گشت‌های بازرسی و تاکسی‌ها به محلول پاش و مایع ضد عفونی به تعداد ۹ اکیپ، نصب محلول ضد عفونی در محل ساختمان اداری و شرکت‌های کارگزار و توزیع بسته‌های ضد عفونی در حاشیه شهر مشهد توسط شرکت‌های کارگزار چهار هزار بسته انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ کیوسک‌های سطح شهر سه نوبت در هفته ضد عفونی می‌شود، خاطرنشان کرد: توزیع بسته حاوی مواد ضد عفونی به تاکسیرانان (۱۵۰۰ بسته شامل ماسک، دستکش، محلول ضد عفونی) نصب سازه جهت ضدعفونی تاکسی‌ها به صورت مه پاش، ضد عفونی دست مسافران قبل از سرویس دهی در خطوط مبادی ورودی، تقویت سامانه پرداخت الکترونیک تاپ در مبادی ورودی برای حذف گردش پولی و آلودگی و دور کاری پرسنل سازمانی و شرکت‌های کارگزاری وفق دستور العمل‌های شهرداری از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌آید.

کاظمی از تمدید پروانه‌های تاکسیرانی و بهره برداری و بیمه تأمین اجتماعی تا پایان خردادماه خبر داد و گفت: نصب برچسب سامانه سلامت و برچسب تاکسی‌های ضد عفونی شده و نصب جدا کننده (کاور) تاکسیران از مسافر روزانه حدود ۳۵۰ مورد انجام شده است.

کد خبر 424548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.