۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
ثبات به بازار بر می‌گردد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: این روزها به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا و تعطیلی سه ماهه بسیاری از فعالیت‌ها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده‌های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و… انتظارات تورمی را بالا برده است اما وضعیت امروز بازارها سخت‌تر از تابستان ۱۳۹۷ نیست و ثبات لازم به بازار بر می‌گردد.

به گزارش ایمنا، عبدالناصر همتی طی پست اینستاگرامی اظهار کرد: وضعیت امروز بازارها در اقتصاد کشورمان حتماً سخت‌تر از مرداد و شهریور ۱۳۹۷ نیست. در آن روزها با شروع و تشدید تحریم‌های آمریکا، بازارهای ارز، سکه و سایر دارایی‌ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار در بازار به رقم‌های بسیار بالا رسید. ولی با مدیریت بازارها و تدابیری که به کار گرفته شد، علیرغم تمامی مشکلات در مدت دو سال گذشته، ثبات نسبی بازارها در نرخ‌های بسیار پایین‌تر ارز، برقرار و رشد اقتصاد غیر نفتی در اواخر سال ۱۳۹۸ مثبت شد.

وی افزود: این روزها نیز به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا و تعطیلی سه ماهه بسیاری از فعالیت‌ها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده‌های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و… انتظارات تورمی را بالا برده است. در روزهای آتی، پیش‌بینی‌های بانک مرکزی از تورم یکسال آتی و «تورم هدف»، اعلام خواهد شد. محاسبات و برآوردهای اداره بررسی‌های اقتصادی بانک بسیار کمتر از آن چیزی است که در فضای تبلیغاتی مطرح می‌شود. همانطور که قبلاً گفتم شرایط دشوار است. اما روند در حال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است.

همتی گفت: در روزهای اول حضورم در بانک مرکزی اعلام کردم همه داشته‌های علمی و تجربی خود را برای کنترل اوضاع به کار خواهم بست. امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آن‌روز است، اعلام می‌کنم با تلاش جدی همکارانم در بانک مرکزی، سیستم بانکی و نیز سایر بخش‌های مختلف اقتصادی، به حول قوه الهی، ثبات لازم در بازارها برقرار خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: همراهی مردم و فعالان اقتصادی در بخش‌های تولید و صادرات این بار نیز، پشتیبان اصلی تلاش خدمت‌گزاران‌شان خواهد بود.

کد خبر 424547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.