۸۳۰ اصفهانی در شب‌های قدر خون اهدا کردند

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: در سه شب قدر بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر برای اهدای خون به دو مرکز فعال استان مراجعه کردند که ۸۳۰ نفر موفق به اهدای خون در طرح نذر خون شدند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در شب‌های قدر دو مرکز جامع اهدا کنندگان میدان خواجو و مرکز انتقال خون کاشان فعال بود، اظهار کرد: به طور مجموع در سه شب قدر بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر برای اهدای خون به دو مرکز فعال استان مراجعه کردند که ۸۳۰ نفر موفق به اهدای خون در طرح نذر خون شدند.

وی با اشاره به اینکه آمار اهدای خون در شب‌های قدر امسال نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، تصریح کرد: افرادی که نتوانسته‌اند نذر خون خود را در این سه شب به جا بیاورند، می‌توانند تا پایان ماه مبارک رمضان به مراکز فعال انتقال خون که هر شب بعد از افطار و از ساعت ۲۱ تا ۲۴ آماده خدمت رسانی به افراد است مراجعه کنند و نذر خون خود را انجام دهند.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: از افرادی که مایل هستند پلاکت خون خود را اهدا کنند می‌خواهیم که با مراجعه به دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان مراجعه کرده یا با شماره ۳۲۲۱۴۴۰۹ تماس بگیرند و آمادگی خود را اعلام کنند.

وی با توضیح اینکه در شب اول قدر بیش از ۳۰۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند و ۲۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند، افزود: در شب دوم قدر ۴۵۰ نفر مراجعه کردند که ۳۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند و در شب سوم ۳۵۰ نفر مراجعه کردند که ۲۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند، همچنین با توجه به فعال بودن دو مرکز انتقال خون در استان بیشترین دریافت خون را مرکز جامع اهدا کنندگان میدان خواجو داشته است.‌

کد خبر 424537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.