تاثیرات "قرنطینه جهانی" بر کشورهای مختلف

بسیاری از محققان بر این باورند که هرچه کشورها موج اول گسترش ویروس کرونا را بهتر مدیریت کرده باشند در برداشتن محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کووید -۱۹ موفق‌تر عمل خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حدود دو ماه از آغاز دوره "قرنطینه جهانی" برای مهار کرونا در سراسر جهان می‌گذرد و اکنون بسیاری از کشورها در حال کاهش تدریجی این محدودیت‌ها هستند و این در حالی است که در بسیاری نیز دیگر نشانی از قرنطینه وجود ندارد. هنوز دانشمندان نتوانسته‌اند به طور کامل ماهیت کرونا ویروس جدید را شناسایی کنند و تا کنون واکسن و درمانی قطعی نیز برای آن کشف نشده است. چیزی که مشهود است اینکه از سرعت انتشار ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان کاسته شده و این در حالی است که در بعضی نیز همچنان کووید -۱۹ یکه‌تازی می‌کند. دوران قرنطینه زندگی مردم را در سراسر جهان به طور عجیبی تحت تأثیر قرار داده است و رکود شدید اقتصادی را به دنبال داشته است.

واکنش متفاوت کشورها برای کاهش محدودیت‌ها

هرچند بسیاری از استراتژی‌های اعمال شده برای مهار کووید -۱۹ در اغلب کشورهای جهان مشترک بود، اما بسیاری از دولت‌ها نیز اقدامات خاص خود را برای مقابله با این ویروس مخرب در پیش گرفتند. به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود که هر کشور برای کاهش یا از میان برداشتن محدودیت‌های اعمال شده نیز متفاوت با سایر ملل عمل کند با این حال چیزی که مشهود است اینکه کاهش تدریجی محدودیت‌ها و آمادگی برای مقابله با موج جدید انتشار کووید -۱۹ ایمن‌ترین روش در این روزها باشد.

بدیهی است که هرچه کشورها موج اول گسترش ویروس کرونا را بهتر مدیریت کرده باشند، در بازگشت به اقتصاد و آمادگی برای آغاز دوباره فعالیت‌های اقتصادی، بدون کوچک‌ترین آسیب به سلامت عمومی، موفق‌تر عمل خواهند کرد. شواهد نشان می‌دهد که همه کشورها از آمادگی لازم برای کاهش محدودیت‌های مقابله با ویروس کرونا برخوردار نیستند. توانایی یک ملت در مدیریت شیوع به عوامل مختلفی متکی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تمایل دولت‌ها در اعمال قاطعانه محدودیت‌ها، استقبال شهروندان از قوانینی نظیر ماندن در خانه و رعایت فاصله اجتماعی و ظرفیت کشورها برای انجام تست‌های تشخیصی کافی و به دنبال آن ردیابی افرادی که با مبتلایان به ویروس کرونا در ارتباط بوده‌اند، اشاره کرد.

نرخ پذیرش محدودیت‌ها در کشورهای مختلف

به نظر می‌رسد که ایالات متحده آمریکا در مقایسه با سایر کشورهای جهان از آمادگی بیشتری برای اجرای بخش‌هایی از اقتصاد خود به صورت آنلاین باشد اما واکنش آن به شیوع ویروس کرونا حاکی از وجود مشکلاتی برای آغاز دوباره فعالیت‌های اقتصادی است. کشورهای مختلف جهان در وضع محدودیت "ماندن در خانه" هماهنگ با هم عمل نکردند و استقبال شهروندان از قوانین نیز در کشورهای مختلف بسیار متفاوت بوده است. مقامات رسمی در همه کشورهای جهان نتوانسته‌اند به میزان کافی تست‌های تشخیصی در میان مردم انجام دهند و افراد مبتلا به ویروس کرونا را ردیابی کنند. به همین دلیل، نرخ مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا در مقایسه با کشورهایی که از آمادگی بیشتری برای مقابله با ویروس کرونا برخوردار بوده‌اند، به طور چشمگیری متفاوت است.

واکنش جدی سلامت عمومی در آغاز شیوع

کشورهایی که موج اول گسترش ویروس کرونا را بهتر مدیریت کردند از همان آغاز نیز از آمادگی بیشتری برای مهار کووید -۱۹ برخوردار بودند و زودتر به نتایج مطلوب دست یافتند. نرخ انتشار ویروس کرونا در کشور آلمان بسیار بالا است اما تعداد مرگ‌های ناشی از این بیماری در آن به مراتب پایین‌تر از کشورهایی با میزان شیوع مشابه بوده است. شاید انجام آزمایش کرونا به طور گسترده در میان مردم مهم‌ترین عامل در موفقیت این کشور بوده است به طوری که از هر هزار نفر جمعیت در آلمان ۲۱ نفر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و این در حالی است که نرخ انجام آزمایشات در ایالات متحده از هر هزار نفر ۸. ۹ نفر بوده است.

دولت نیوزلند در مقابله با ویروس کرونا بسیار سختگیرانه عمل کرد و با حمایت گسترده شهروندان خود مواجه شد. کره جنوبی، اگرچه یکی از کشورهایی بود که به سرعت با گسترش ویروس کرونا مواجه شد، با این حال، با اقداماتی نظیر انجام تست‌های تشخیصی کرونا به طور گسترده در میان مردم، شناسایی افراد آلوده به این ویروس و در نهایت ردیابی کسانی که با مبتلایان به کووید -۱۹ در تماس بودند، توانست به خوبی ویروس کرونا را مهار و یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مرگ و میر جهان را از آن خود کند.

کد خبر 424534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.