"پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار" بزودی افتتاح می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: دریافت مجوز برای شروع کسب‌وکار به‌صورت میانگین در کشورمان حدود ۷۲ روز زمان می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود خوانساری با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" رسیدن به راه‌حلی برای تسهیل دریافت مجوز شروع کسب‌وکار و حذف بروکراسی‌های اداری کش‌دار که مشکلات جدی فعالان بخش خصوصی است به‌زودی با راه‌اندازی «پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار» گام جدی برای حل آن بر داشته خواهد شد.

در حال حاضر بر اساس آمارهای رسمی دریافت مجوز برای شروع کسب‌وکار به‌صورت میانگین در کشورمان حدود ۷۲ روز زمان می‌برد و این مسئله موجب شده رتبه ایران در شاخص «شروع کسب‌وکار»، از بین ۱۹۰ کشور در جایگاه بسیار ضعیف ۱۷۸ قرار بگیرد.

در محل «پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار» که اتاق تهران به‌زودی افتتاح می‌کند، نماینده تمام دستگاه‌ها برای انجام کارهای ثبتی، بیمه‌ای، مالیاتی و… مستقر می‌شوند تا دریافت مجوز شروع کسب‌وکار سرعت بگیرد و دیگر نیاز به جابه‌جایی افراد در سطح شهر و رفتن از دستگاهی به نهادی دیگر و طی کردن بروکراسی‌ها پیچ‌درپیچ و سردرگمی بین ساختمان‌های متعدد نباشد؛ اتفاقی که در وقت و هزینه صرفه‌جویی خواهد کرد و به پویایی محیط کسب‌وکار منجر می‌شود.

انجام این پروژه خدمت‌رسان به فعالان اقتصادی با کمک صادقانه آقای دهقان معاون وزارت اقتصاد و مهندس فیروزی گرامی به سرانجام رسیده که قدردان آنان هستیم. "

کد خبر 424524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.