درخواست ۶۸۹ هزار نفر متقاضی بیمه بیکاری پذیرفته شد

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون درخواست ۸۲۲ هزار و ۸۶۸ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت شده است که از این تعداد ۶۸۹ هزار و ۹۲ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری کرونا شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

" پذیرفته شدن درخواست ۶۸۹ هزار نفر متقاضی بیمه بیکاری

مسعود بابایی، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: تاکنون درخواست ۸۲۲ هزار و ۸۶۸ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت شده است که از این تعداد ۶۸۹ هزار و ۹۲ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری کرونا شناخته شدند.

بابایی همچنین تاکید کرده مشخصات کامل مشمولان که تا پایان ۹۹.۱.۳۱ در سامانه ثبت نام کرده‌اند، پس از پالایش توسط سازمان تأمین اجتماعی به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و از طریق این ادارات نیز به ادارات کل تأمین اجتماعی استان ارسال شده است؛ ضمناً برای مشمولین و غیرمشمولان که تا پایان ۹۹.۱.۳۱ ثبت نام کرده‌اند پیامک مبنی بر مشمول یا عدم مشمول بودن ارسال شده است.

بر اساس گفته مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با مشمولین اردیبهشت‌ماه قرار است در کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و سازمان تأمین اجتماعی تصمیم‌گیری شود.

کل مشمولین قانون کار که تابع قانون تأمین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند و صاحبان حرف و مشاغل آزاد، اتباع خارجی، خویش فرمایان، بازنشستگان و از کارافتادگان کلی مشمول بیمه بیکاری نیستند.

در تاریخ ۹۹.۱.۲۳ مبلغ ۱,۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه به سازمان تأمین اجتماعی تخصیص داده شده است که در حال حاضر احتمالاً اسفندماه پرداخت شود ولی اعلام شده که بخش دیگری از اعتبارات در ماه‌های آتی پرداخت خواهد شد. "

کد خبر 424522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.